تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۳۵
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۴۰۵۱۸
معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها خبر داد:

اتصال سنندج به شبکه ریلی کشور تا پایان دولت دوازدهم

می متالز - معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها در بازدید امروز از راه‌آهن همدان - سنندج گفت:‌ در راستای اتصال مراکز استان‌ها به شبکه ریلی کشور و تکمیل این مسیر ‌ریلی برنامه‌ریزی شده است تا عملیات زیرسازی همدان تا سنندج تا پایان سال 1399 تکمیل و به موازات آن عملیات اجرایی ساخت ایستگاه‌های مسیر نیز آغاز شود.
اتصال سنندج به شبکه ریلی کشور تا پایان دولت دوازدهم

به گزارش می متالز، به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و  نقل کشور، عباس خطیبی صبح امروز در بازدید از راه‌آهن همدان- سنندج گفت: در راستای اتصال مراکز استان‌ها به شبکه ریلی کشور و  بهره‌برداری از خط‌آهن تهران- همدان در اردیبهشت ماه سال 96، اتصال استان کردستان به مرکزیت شهر سنندج در طرح راه‌آهن تهران - همدان - سنندج تا پایان دولت دوازدهم در دستور کار قرار دارد. 

معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها با اشاره به هدف‌گذاری صورت گرفته توضیح داد: در حال حاضر فاز نهایی عملیات تکمیلی  خط‌آهن تهران - همدان و ایستگاه‌های نوبران، فامنین و همدان در دست اقدام است و عملیات زیرسازی در محدوده همدان تا سنندج به طول 150 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 59 درصد در  بخش زیرسازی  نیز در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: این محدوده در سه قطعه اجرایی تعریف شده است که قطعه اول به طول 65 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 68 درصد در بخش زیرسازی، قطعه دو به طول 56 کیلومتر با30 درصد پیشرفت فیزیکی در زیرسازی و قطعه سوم به طول 30 کیلومتر که زیرسازی آن 100 درصد تکمیل شده است.

خطیبی با تاکید بر اهمیت تامین به موقع اعتبارات پروژه در پیشبرد برنامه‌ها اعلام کرد: برنامه‌ریزی شده است تا عملیات زیرسازی این مسیر ریلی تا پایان سال 99 به اتمام برسد و به موازات آن در سالجاری برگزاری مناقصه به منظور ساخت ایستگاه‌های بهار، قروه، دهگلان و سنندج در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: ظرف چند ماه آینده مناقصه ساخت ایستگاه‌ها برگزار و اواخر امسال نیز ساخت همزمان این چهار ایستگاه آغاز خواهد شد.

معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها در خصوص عملیات روسازی مسیر نیز بیان داشت: همزمان با اجرای روسازی خرید ریل مورد نیاز و انتخاب پیمانکار نیز در دست اقدام است و امسال به پیمان خواهد رفت که امیدواریم اوایل سال آینده  اجرای عملیات روسازی مسیر نیز آغاز شود.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد