تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۵
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۴۰۶۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
درکمیته هماهنگی صنعت مصوب شد:

تشکیل کارگروه هماهنگی ساخت داخل

می متالز - معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: جهت تسریع، هماهنگی و هم افزایی بیشتر در سطح وزارت کارگروه «هماهنگی ساخت داخل» تشکیل می شود.
تشکیل کارگروه هماهنگی ساخت داخل

به گزارش می متالز، زرندی در کمیته هماهنگی صنعت که با حضور معاونین وزارتخانه برگزارشد، گفت: جهت انسجام و عدم موازی کاری، باید در موضوع توسعه و تعمیق ساخت داخل تمرکزانجام شود و با تشکیل این کارگروه در معاونت امور صنایع، شاهد سرعت گرفتن این پروژه خواهیم بود.
وی گفت: «سامانه نیاز» بزودی راه اندازی می شود و همه دستگاه ها، واحدهای تولیدی و شرکت ها، نیازهای وارداتی که هم اکنون در کشور تولید نمی شود را اعلام و شرکت های دانش بنیان، مراکز علمی و تحقیقاتی و سرمایه گذاران برای تولید وارد عمل می شوند.
معاون طرح و برنامه همچنین گفت: هدف گذاری های وزارتخانه به تفکیک، برای همه استان ها ابلاغ شده است.
وی افزود: امسال تغییراتی را درشاخص های استان ها اعمال کردیم و مسیر کار استانها را با توجه به رونق تولید در نظر گرفتیم.
در این جلسه قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری گفت: موضوع ساخت داخل، فرصت مناسبی برای مراکز پژوهشی، علمی و شرکت های فناوری است.
وی گفت: طرح تاپ به دنبال ارتباط موثرتر صنعت با دانشگاه تهیه شده و با همکاری دانشگاه ها تولید برخی محصولات وارداتی را با اولویت ارزبری دنبال می کنیم.
صالحی نیا، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در این نشست گفت: پتانسیل و ظرفیت های واحدهای فعال برای تولید برخی از کالاهای وارداتی شناسایی می شود.
مقیمی معاون امور صنایع نیز در این نشست تاکید کرد: قانون استفاده حداکثری از توان داخل در جهت توسعه و تعمیق ساخت داخل بسیار موثر است وباید با جدیت بیشتری اجرای آن دنبال شود.
وی گفت: در هر رشته فعالیت، به شناسایی قطعات و کالاهای وارداتی اقدام شده است.
در این نشست، صادق نجفی مشاور وزیر صنعت،معدن و تجارت نیز گفت: سرعت در این اقدام بسیار اهمیت دارد تا تولید دچار وقفه نشود.

عناوین برگزیده