به گزارش می متالز، علیرضا بخت آزما نماینده مدیرعامل ایران خودرو گفت: با توجه به آغاز فصل افزایش تقاضای خودرو و ضرورت تامین نیاز مشتریان از سویی و ایجاد گردش نقدینگی در زنجیره تولید خودرو از سویی دیگر، با دستور مدیرعامل، تمام گروه های تامین، تولید، برنامهریزی و سازندگان، بر تجاری سازی خودروهای ناقص و تحویل به مشتریان تمرکز کرده اند.
وی با اشاره به مشکلات تحمیلی ناشی از تحریمها و انطباق سازندگان با شرایط جدید و عادی شدن زنجیره تامین، ادامه داد: کارگروههای ویژه ای برای هم افزایی و همکاری در تمام زمینههای تامین، برنامهریزی و شرکتهای قطعه ساز تشکیل شده و در روزهای تعطیل اخیر، کارکنان به صورت سه نوبته توانستند عدد تجاری سازی خودروهای ناقص را به بیش از 16 هزار دستگاه افزایش دهند.حتی در روز عید سعید فطر دوهزار و 500 دستگاه تکمیل و تحویل مشتریان داده شد.
این مقام مسئول با تاکید بررعایت همه شاخصهای استانداردی و کیفیت در فرآیند تجاری سازی خودروها گفت: به مشتریان اطمینان میدهیم با برنامه ریزی منسجم، قطعات تامین و روی خودروها نصب شده و فرآیند تجاری سازی بدون هرگونه تخطی از استانداردهای کیفی انجام شده و هیچ تولیدی خارج از فرآیند و چارچوب استاندارد کیفیت ، اجازه تجاری سازی ندارد.
بخت آزما افزود: با تثبیت تجاری سازی روزانه دو هزار دستگاه، در هفتههای آینده تیراژ تکمیل، تجاری سازی و تحویل خودرو روزانه به دو هزار و 500 دستگاه و در نهایت 3 هزار دستگاه خواهد رسید و خودروهای کف کارخانه در زمان مناسب و با کیفیت مطلوبی به مشتریان تحویل داده خواهد شد.درحال حاضر هم روند تکمیل خودروهای ناقص به صورت مداوم از سوی مدیرعامل گروه پایش میشود و تمامی تیم های عملیاتی و اجرایی موظف به پاسخگویی هستند.
به گفته وی، سازندگان نیز همدل و همراه با ایران خودرو درحال تامین قطعه هستند و با آغاز تزریق نقدینگی، چرخه تامین به شرایط بهتری بازگشته است. بنابراین بهزودی تعهدات معوق به مشتریان به روز خواهد شد و با عبور از مسیر بحرانی و با تامین قطعات، خودروها بدون درنگ تکمیل و به دست مشتریان میرسد.
خودروهای تجاری سازی شده شامل گروه 206، دنا، دناپلاس، رانا، پژو 207، تندر90 پلاس و اتوماتیک، تندر90، سمند، سورن، آریسان، گروه پارس، پژو 405، پژو 2008 بوده که در روزهای اخیر به مشتریان تحویل شده است.