تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۴۰
بازدید: ۴۴۷
کد خبر: ۴۰۹۲۴

رشد هفتگی قیمت های صادراتی اسلب و بیلت ایران در بنادر/رشد مطلوب شاخص های بازار سرمایه دنیا پس از خبر حادثه امروز حمله به 2 نفتکش

می متالز - قیمت بیلت صادراتی ایران با CIS از 43 دلار به 35 دلار اختلاف کاهش یافت.
رشد هفتگی قیمت های صادراتی اسلب و بیلت ایران در بنادر/رشد مطلوب شاخص های بازار سرمایه دنیا پس از خبر حادثه امروز حمله به 2 نفتکش

به گزارش می متالز به نقل از کامودیتی، شاخص بیلت صادراتی ایران این هفته 0.6%+ افزایش داشت و به سقف 395$ رسید. قیمت اسلب نیز یک جهش مطلوب 2.7%+ را تجربه کرد و وضعیت رو به بهبود است.

کامودیتی نوشت: جهت اطلاع  فعالان حوزه فولاد، این هفته با چند فولادساز تلفنی صحبت کردیم، مشتریان صادراتی با 10$-15$ تخفیف نسبت به ایندکس فوب، آماده اند پول را به حساب بانک های معتبر اروپا واریز کنند که منابع ارزی یورو در اختیار قرار می دهد!

در صورت فروش به قیمت بالاتر نیز منابع به شرق آسیا حواله می شود و چالش ها نسبت به چند هفته قبل، کاهش قابل ملاحظه دارد. برخی فولادسازان نیز موفق به صادرات و اتصال به بازار بی نهایت بزرگ چین شده اند که خبر خوبی است.

به گزارش می متالز به نقل از کامودیتی، سهام شرکت Frontline که کشتی آن امروز هدف حمله در حوالی تنگه هرمز قرار گرفت، امروز در بورس نروژ 11%+⏫ پرواز کرد. دلیل موضوع، اعتقاد بورس به رشد مطلوب هزینه حمل دریایی ناشی از این حادثه است که بروی سودآوری موثر خواهد بود.

شرکت های بیمه کشتی از امروز پرمیوم حق بیمه دریافتی از کشتی هایی که به خلیج فارس سفر می کنند را به بالاترین سطح ممکن (یک مرحله قبل از جنگ) افزایش دادند.

جالب اینکه ارزش سهام شرکت های نفتی نیز جهش مطلوب دارد (اگزون موبیل:0.96%+↖️  بریتیش پترولیم 0.28%+ شل 0.29%+) که باعث رشد شاخص های بورس اروپا و آمریکا شده است (داوجونز 0.37%+ دکس آلمان 0.45%+).

طلا 0.55%+↖️ نیز امروز با افزایش ریسک بین المللی صعودی بود.

The cost of insuring tankers to ship Middle East crude looks set to jump after a second spate of attacks on vessels in the region in just over a month underscored escalating tensions in the oil-exporting region 

منبع: می متالز
عناوین برگزیده