تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۲۳
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۴۱۱۰۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری اعلام کرد:

هدف گذاری برای فعالسازی 150 معدن کوچک مقیاس/ حدود ۸۵ درصد از قطعات مورد نیاز خودروها در سال‌های گذشته بومی سازی شد

می متالز - معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: حدود ۸۵ درصد از قطعات مورد نیاز خودروها در سالهای گذشته بومی سازی شد و روی داخلی سازی قطعاتی که میزان داخلی سازی آنها کم بود تمرکز کردیم.
هدف گذاری برای فعالسازی 150 معدن کوچک مقیاس/ حدود ۸۵ درصد از قطعات مورد نیاز خودروها در سال‌های گذشته بومی سازی شد

به گزارش می متالز، سعید زرندی در نشست خبری با خبرنگاران که در راستای پویش پاسخگویی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صمت امروز شنبه برگزار شد، بیان کرد : ۱۰ هزار و ۶۴۰ طرح با پیشرفت کاری بالای ۶۰ درصد در وزارت صمت داریم و از استان‌ها خواستیم که سرمایه گذاران جدید را به سمت خرید واحدهای نیمه تمام و ارایه مدل برای افزایش ظرفیت واحدهای موجود ببرند.

وی با اعلام اینکه تامین مالی طرح ها با استفاده از سرمایه های سرگردان مردمی را در ۳ استان در دستور کار به صورت پایلوت داریم، افزود: عدم ساماندهی سرمایه های سرگردان سبب شد که به عنوان نمونه خودرو از یک کالای مصرفی به یک کالای سرمایه ای است تبدیل شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه در دست مردم است، گفت: این سرمایه عمدتا در حسابهای بانکی آن ها است و ۲۰۰ میلیارد تومان آن نقدینگی کوتاه مدت است.

زرندی با تأکید بر اینکه موضوع جذب شرکتهای کوچک و متوسط در بازار سرمایه را در استانها به پیش میبریم، تصریح کرد: با پارادوکس نقدینگی روبه رو هستیم چرا که نقدینگی در دست مردم بالا و در واحدهای تولیدی کم است.

وی با اعلام اینکه تحریمها اثر کوتاه مدت منفی داشت، اضافه کرد: با گذشتن دوره ای از این اثر کم شد و خیلی از کشورها دوست داشتند این اثر همچنان ادامه داشته باشد اما نشد.

 

هدف گذاری برای فعالسازی 150 معدن کوچک مقیاس

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه برای توسعه اقتصادی به بخش معدن به صورت ویژه نگاه داریم، بیان کرد: فعال‌سازی معادن کوچک مقیاس در دستور کار است و هدف گذاری کردیم که حدود ۱۵۰ واحد کوچک مقیاس را احیا کنیم و از سرمایه گذاران بخش خصوصی و شرکت‌های معدنی خواستیم که برای تامین سرمایه آن مدل ارایه دهند.

زرندی همچنین ادامه داد: برای نوسازی تجهیزات و ماشین آلات معدنی مدل ۳ جانبه میان معاونت امور معدنی وزارتخانه، ایمیدرو وصندوق حمایت از فعالیت های معدنی در حال تدوین است.

وی تصریح کرد: اطلاع رسانی دقیق تر به مردم باعث می شود که مردم شرایط را بهتر درک‌ کنند و همراهی آنها بیشتر شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: برای توسعه صنعت به بازگشت ارز حاصل از صادرات نیاز داریم و این ارز باید برگردد.

زرندی با اعلام اینکه حدود ۱۲ هزار واحد صنعتی با ظرفیت ۳۰ تا ۵۰ درصد کار می کنند، گفت: ۶۰ هزار واحد صنعتی داریم که حدود ۴۲ هزار تا در داخل شهرکها و نواحی صنعتی مستقر هستند.

 

حدود ۲۰۰ واحد بزرگ در نمایشگاه ارایه توانمندی ها و نیازمندی های ساخت داخل شرکت می‌کنند

وی با بیان اینکه سازمان گسترش و معاونت امور صنایع برای موضوع ساخت داخل ماموریت دارند، تصریح کرد: نمایشگاه ساخت داخل را در روز صنعت و معدن برگزار می کنیم و حدود ۲۰۰ واحد بزرگ از جمله لوازم خانگی، معدنی، ریلی، فولاد و مس و...در نمایشگاه ارایه توانمندی ها و نیازمندی های ساخت داخل از ۱۰ تا ۱۴ تیر شرکت می کنند. همچنین شرکت های تولیدی موجود، شرکت های دانش بنیان صنعتی و غیرصنعتی و دانشگاه ها در این نمایشگاه حضور دارند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بومی ساری قطعات خودرو را با کمک شرکتهای قطعه ساز ایرانی به پیش می بریم، گفت: نمایشگاه دائمی نیازمندیها و توانمندیهای قطعات در خودروسازی ها دارد برگزار می شود.

 

حدود ۸۵ درصد از قطعات مورد نیاز خودروها در سال‌های گذشته بومی سازی شد

زرندی اولویت برای داخلی سازی خودرو را خودروهای پرمصرف و پرتیراژ دانست و افزود: حدود ۸۵ درصد از قطعات مورد نیاز خودروها در سالهای گذشته بومی سازی شد و روی داخلی سازی قطعاتی که میزان داخلی سازی آنها کم بود تمرکز کردیم و قطعه سازی خودرو سرفصل تحریم ها بود تا نارضایتی عمومی به وجود آید.

وی با بیان اینکه نگاه ما این است سرمایه گذاری های جدید به سمت تکمیل واحدهای موجود و تکمیل واحدهای زیر ظرفیت برود، گفت: در سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای مجوزها رشد داشتیم و در ۲ ماهه امسال ۱۴ مجوز برای سرمایه گذاری خارجی صادر شد که این رقم در مدت مشابه پارسال ۸ مجوز بود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین اضافه کرد: در ۲ ماهه امسال ۳ هزار و ۵۹۹ مجوز صادر شد که ۲۵ درصد افزایش داشت و ۵۲ هزار و ۲۲۲ مجوز صنفی در ۲ ماهه اول سال صادر شد که ۶.۹ درصد افزایش داشت.

عناوین برگزیده