تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۲۲
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۴۱۲۶۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس خبر داد:

تفویض اختیارات در شورای معادن به استان‌ها به تعیین‌تکلیف امور معدنی سرعت می‌دهد

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بیان اینکه تفویض اختیارات در شورای معادن به استان‌ها به تعیین‌تکلیف امور معدنی سرعت می‌دهد، گفت: این مهم قطعاً در رشد و سرمایه گذاری و تسهیل بخش معدن استان مؤثر خواهد بود و بسیاری از گره ها و مشکلات موجود در این بخش را مرتفع خواهد کرد.
تفویض اختیارات در شورای معادن به استان‌ها به تعیین‌تکلیف امور معدنی سرعت می‌دهد

به گزارش می متالز، حمیدرضا ایزدی در خصوص نهمین جلسه شورای معادن استانی که با حضور استاندار فارس برگزار شد، بیان کرد: در این جلسه موضوع شن ماسه های استان و موقعیت شن و ماسه هایی در شعاع 30 کیلومتری شهر شیراز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این محصول (شن و ماسه) به‌عنوان مصالح ساختمانی مورد بهره برداری قرار می گیرد افزود: شن و ماسه یکی از اصلی‌ترین منابع مصالح ساختمانی روی کره زمین است و چرخ صنعت ساخت وساز را نیز به چرخش در می آورد بنابراین نیاز شیراز به شن و ماسه 5 میلیون تن است که عمدتاً از معادن واقع در دوکوهک تامین می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با بیان اینکه منابع طبیعی در چند سال گذشته همراهی خوبی در واگذاری عرصه فعالیت معدنی داشته است، تصریح کرد: با تشکیل کارگروه تعامل، مشکلات موجود نیز تا حدودی برطرف شده است.

ایزدی تفویض اختیار برخی از وظایف شورای عای معادن به شورای معادن استان ها در ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه را گامی مفید در راستای حل مشکلات وتوسعه اقتصادی وافزایش اشتغال در منطقه ذکر کرد و گفت: در قانون توسعه ششم مصوب شده که شورای معادن را در استان تشکیل دهیم لذا رای شورا قطعی و لازم‌الاجرا است و ضرورت دارد و تمام اداره‌ها و سازمان‌ها آن را رعایت کنند.

وی بیان کرد: تفویض اختیارات در شورای معادن به استان‌ها به تعیین‌تکلیف امور معدنی سرعت می‌دهد این در حالی است که شورای معادن استانی با حضور موثر استاندار و با مشارکت اساتید دانشگاهی فعالان بخش خصوصی، ذیربطان و فعالان این حوزه مهم اقتصادی، اهداف اقتصاد مقاومتی و شعار ابلاغی مقام معظم رهبری را محقق می کند و قطعاً در رشد و سرمایه گذاری و تسهیل بخش معدن استان مؤثر خواهد بود و بسیاری از گره ها و مشکلات موجود در این بخش را مرتفع خواهد کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان فارس بر ضرورت بهره گیری بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: درب اتاقم به روی همه باز است و نقطه نظر مشاوران متخصص و توانمند در حوزه فعالیتهای اقتصادی را می شنویم.

ایزدی با اشاره به اهمیت توجه به قوانین مربوط به معادن گفت: همه مباحث مطرح شده در شورای معادن باید بر اساس قانون و در چارچوب مقررات و آیین نامه ها باشد، لذا بخش معدن میتواند با استفاده از تجربیات و مشاوره‌های صاحبنظران در این عرصه عظیم اقتصادی و تولیدی به شکل هدفمندی رشد کند و نیز راه های دستیابی به ارزش افزوده معادن و شیوه های اجرایی شدن این راهکارها را دریافت نماید.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری، همگرایی، هم افزایی و تعامل مسولین استانی، کشوری و فعالان بخش خصوصی بتوان ضمن زمینه‌سازی توسعه صادرات، تجارت و پیشرفت صنایع، استان نیز اقدام جدی در زمینه تولید، فرآوری و صادرات محصولات بخش معدن داشته باشیم.

ایزدی افزود: از جمله مصوبات خوب جلسه مذکور، تعیین مهلت برای انتقال دفاتر مالی ومالیاتی شرکتهای معدنی به استان بود که سبب خواهد شد حقوقی دولتی معدن و سایر امور و مالیات آنها در استان پرداخت شود.

گفتی است در سال گذشته (1397) شورای معادن استان 5 جلسه داشت که 49 مصوبه تصویب که 39 مصوبه کاملاً اجرایی شده است و 10 مصوبه در حال اجرا و پیگیری می باشد.

نهمین جلسه شورای معادن استانی به ریاست استاندار فارس ، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اعضای شورای معادن در محل استانداری فارس با ارایه راهکارها و پیشنهادات مهم در حوزه معدن استان تشکیل شد.

عناوین برگزیده