به گزارش می متالز، اصغر مصاحب اظهار داشت: نقش ممتاز و برجسته صنایع کوچک و متوسط در اقتصاد، تجارت و درآمد ملی در کنار استراتژیهای سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص ورود بنگاههای تجاری و صادراتی به سطوح بینالمللی و حفظ بازارهای هدف صادراتی، سبب تسهیل نفوذ و ماندگاری کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی خواهد بود.
وی افزود: تجارب سازمان توسعه تجارت ایران در حوزه آموزش، بازاریابی و بازارسازی برای کالاها و خدمات SMEها و برقراری کمکهای تجاری و تعرفهای برای صادرات بنگاههای کوچک و متوسط و همچنین بهرهگیری از ظرفیتهای سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در نحوه ارتباط با صنعت و سرمایه اجتماعی ایجاد شده نوید بخش رشد و توسعه صادرات و نهادینه سازی مفهوم تجارت مؤثر خواهد بود.
مصاحب گفت: تربیت مدرسان حرفهای در زمینه صادرات، مطالعه دقیق بازارهای هدف صادراتی، ارائه گواهینامه حرفهای تجارت بین الملل، شناسایی رقبای بین المللی کاهش، هزینههای ناشی از عدم آگاهی واحدهای تولیدی از استانداردهای بینالمللی، تمرکز بر برنامه جامع تجارت بین الملل، بهبود زنجیره های تامین و نهایتا زنجیره ارزش و تصمیم گیری در مورد مسیر درست برای تامین مالی صادرات از آثار مثبت مدرسه صادرات خواهد بود.
گفتنی است، تفاهمنامهای میان سازمان توسعه تجارت ایران و سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی با هدف برنامهریزی به منظور آموزش و توانمندسازی بنگاههای کوچک و متوسط در عرصه بینالمللی منعقد شد.