تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۶
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۴۲۴۹۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

صادرات همچنان ادامه می‌یابد

می متالز - معاون وزیر گفت: امسال علیرغم اعمال تحریم‌های معدنی، بر اساس برنامه‌ریزی روند صادرات ادامه می‌یابد و در نظر داریم میزان صادرات سال گذشته را حفظ می‌کنیم.
صادرات همچنان ادامه می‌یابد

به گزارش می متالز، جعفر سرقینی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن تجارت بیان کرد: ما به عنوان وزارت صمت برنامه‌هایی در مورد معادن داریم ، که از  جمله آن رونق تولید است. رونق تولید اولویت اول ماست.

در مقام بعد از آن، به عنوان هدف، تکمیل زنجیره‌های مواد معدنی مختلف از جمله مهم‌ترین برنامه‌هایی است که پیشرفت را برای کشور به ارمغان می‌آورد، که ما آن را نیز در اولویت‌های خود قرار داده‌ایم و موفقیت‌های بسیاری در زمینه مس و سنگ آهن تا کنون داشته‌ایم. در کنار این برنامه‌ها صادرات را به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های ما که تکمیل زنجیره فولاد ، رسیدن به آن را تسهیل می‌کند، در اولویت‌های خود داریم.

 

تجار نگران نباشند

وی در پاسخ به این پرسش که با وجود تحریم‌هایی که علیه مواد معدنی ایران وضع شده است، چگونه صادرات ادامه خواهد‌ یافت، گفت: امسال علیرغم اعمال تحریم‌های معدنی، بر اساس برنامه‌ریزی روند صادرات ادامه می‌یابد و در نظر داریم میزان صادرات سال گذشته را حفظ می‌کنیم و صادرات همچنان ادامه می‌یابد.

تجار نگران نباشند آیین‌نامه و بخش‌نامه‌هایی که از سوی وزارت صنعت معدن و تجارت صادر شده‌است برای حذف واسطه‌ها و دلا‌ل‌ها از بین تولید‌کننده‌های واقعی است. من حاضر هستم با صادرکننده‌ها در ارتباط با این که مشکلی برای صادراتشان ایجاد نمی‌شود، جلساتی برگزار کنم و اطمینان به ایشان بدهم که صادرات به قوت قبل و با روندی بهتر انجام خواهد شد.

 

صادرکنندگان توانمند می‌شوند

وی در ارتباط با صادرکنندگان مواد معدنی گفت: برای توانمند کردن تولیدکننده‌ها به خصوص تولیدکننده‌های سیمان نیز در نظر گرفتیم که فقط تولیدکنندگان، کار صادرات این محصول معدنی را انجام دهند.

سرقینی افزود: ما برنامه‌های متفاوتی برای سال ۹۸ تعریف کرده‌ایم. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که در سال ۹۸ ذهن ما را به خود مشغول کرده‌، صادرات است. ما برای اینکه بتوانیم به شعار سال خود به‌خوبی عمل کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بورس ارتباط با صادرات مواد معدنی اقدامی داشته است، گفت: خیر مواد معدنی ما در بورس خرید و فروش می‌شوند اما این خرید‌ و فروش بین‌المللی نیست و تنها خریداران داخلی در آن حضور دارند. بورس محل شفافیت است و تاثیری بر افزایش و کاهش قیمت‌ها ندارد.

عناوین برگزیده