تاریخ: ۰۵ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۵۰
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۴۲۸۶۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

جهت‌گیری‌های متضاد بازار فولاد

می متالز - درحال‌حاضر جو حاکم به‌شدت منفی و سنگین است؛ گذشته از اینکه تقاضای مصرفی این روزها در کمترین میزان ممکن دیده می‌شود، تقاضای انباری هم‌به شدت عقب‌نشینی کرده است، چراکه این روزها با این رویه کاهشی مستمر، خرید انباری به شدت زیانده دیده می‌شود.
جهت‌گیری‌های متضاد بازار فولاد

به گزارش می متالز، در چند روز گذشته شاهد تقابل ۲ جریان متضاد در بازار بودیم؛ یکی شنیده‌هایی مبنی بر احتمال کنترل حجم عرضه‌ها از سمت بورس کالا و دیگری فضای سنگین رکود حاکم بر روند فعلی بازار.
صرف‌نظر از مباحث جهانی یا حتی خبرهای تحریم، به‌تدریج با محدود شدن احتمالی عرضه‌های بورسی، باوجود فضای سنگین حاکم بر بازار، از یک جا و از یک زمان (نه‌چندان دور) به بعد، نرخ کف بازار دوباره شروع به صعود خواهد کرد و به‌زودی در صورت صحت شنیده‌ها درباره محدودیت در سمت عرضه، ما شاهد یک اصلاح قیمتی در نرخ‌های کف بازار به سمت مرکز دامنه قیمت‌های فعلی (۴۲۵۰ تا ۴۶۵۰ با احتساب مالیات ارزش افزوده) به رقم‌های بالای ۴۳۵۰ تومان خواهیم بود، اما اینکه این روند چه زمانی رخ خواهد داد، به نقطه تلاقی این دو جهت‌گیری بستگی دارد.
البته این موضوع که وضعیت بازار کشور متاثر از عوامل سیاسی است، پیش‌بینی‌ها را بسیار سخت و مشکل کرده است و همان‌‌گونه که شاهد بودید در سال‌های اخیر گاهی یک سیگنال سیاسی در کنش‌ها و چالش‌های اقتصادی و بازار به عنوان یک متغیر اثرگذار بوده است.

محمد اصفهانی / کارشناس بازار فولاد

عناوین برگزیده