تاریخ: ۰۵ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۴۰
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۴۲۸۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بازاری همواره مورد اقبال

حفظ سرمایه در مقابل تورم

می متالز - بورس از تحریم تاثیر می‌پذیرد و تا تحریم‌ها از بین نرود، همچنان نگرانی سهامداران ادامه خواهد داشت.
حفظ سرمایه در مقابل تورم

به گزارش می متالز،عبدالمجید بحرینی مدیرمالی شرکت فولاد هرمزگان گفت: ابتدا باید به مزایای سرمایه‌گذاری در بورس نسبت به دیگر سرمایه‌گذاری‌ها بپردازیم که باعث شده سرمایه‌گذاری در بورس به یکی از جذاب‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها تبدیل شود.

یکی از مهم‌ترین مزایای سرمایه‌گذاری در بورس، حفظ سرمایه در مقابل تورم است.با سرمایه‌گذاری در بورس، می‌توان سرمایه خود را در برابر تورم پوشش داده و میزان اثرات تورم را خنثی ساخت. یکی از ویژگی‌های دارایی خوب این است که قابلیت نقدشوندگی بالایی داشته باشد؛ یعنی این که سریعا تبدیل به پول نقد شود. از دیگر مزایای بورس قابلیت تنوع در سرمایه‌گذاری است.

این ویژگی‌های بورس در سالیان گذشته  در کنار عملکرد خوب این بازار، باعث شده تا سرمایه‌گذاران از عملکرد آن راضی بوده و اطمینان بیشتری برای سرمایه‌گذاری در این بازار داشته باشند.

بر این اساس رشد 150 درصدی ارزش معاملات در سال 97 همراه با افزایش 68124 واحدی شاخص بازار، نسبت به سال 96 گواه بر این موضوع است.  

همچنین به طور یقین  افرادی که به اهمیت بازارسرمایه و نقش آن در شکوفایی اقتصاد جامعه واقف باشند، بازارسرمایه را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند تا از این طریق بتوانند به اقتصاد جامعه خود کمک کرده و بتوانند سرمایه‌گذاری مطمئن را همراه با ریسک کم‌تر داشته باشند.

عناوین برگزیده