تاریخ: ۱۲ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۰۳
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۴۳۴۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خبر داد:

افزایش صادرات غیر نفتی استان سمنان به ۱۵ کشور همسایه در دستور کار است

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان از توسعه صادرات غیر نفتی و افزایش مبادلات تجاری استان سمنان با ۱۵ کشور همسایه خبر داد و گفت: شناسایی و برنامه ریزی روی اقلام کالایی هدف صادرات در سطح استان در دستور کار قرار گرفته است.
افزایش صادرات غیر نفتی استان سمنان به ۱۵ کشور همسایه در دستور کار است

به گزارش می متالز، بهروز اسودی در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن در استان سمنان، افزود: فناوری در واحدهای تولیدی و صنایع باید توسعه یابد که این امر ضرورت مشارکت شرکت های دانش بنیان را در جهت تغییر رویکرد از مونتاژ کاری به نوآوری طلب می کند.

وی ادامه داد: حمایت از هلدینگ ها و سرمایه گذاری در مناطق محروم از مهمترین اولویت های کاری در بحث تامین مالی واحدها و توسعه سرمایه گذاری است که می تواند در رونق تولید و شکوفایی اقتصاد و ایجاد اشتغال که از مهمترین دغدغه های دولت است؛ موثر باشد.

وی گفت: رونق تولید و شکوفایی اقتصاد کشور را مرهون خلاقیت و پشتکار صنعتگران و معدنکاران می دانیم و روز صنعت و معدن فرصت خوبی برای تبیین دستاوردها و پتانسیل های صنعتی و معدنی است تا برنامه ها را بصورت تعاملی به اجرا در آوریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد: توسعه تولید، تعمیق ساخت داخل، فعال سازی واحدهای تولیدی از مهمترین اولویت ها و محورهای کاری ما در جهت تحقق شعار سال و رونق تولید و حمایت از تولید داخل است.

اسودی افزود: صنایع نساجی، پوشاک، لوازم خانگی، حمل و نقل ریلی و بحث خوشه های صنعتی در جهت توسعه تولید باید ویژه دیده شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک ها و توسعه تجارت الکترونیک، همچنین بهبود فضای کسب و کار مرتبط با صنعت، معدن و تجارت، رفع موانع تولید و دسترسی آزاد به اطلاعات از جمله برنامه های وزارت صمت است که در حال حاضر و باجدیت دنیال می شوند.

عناوین برگزیده