تاریخ: ۲۱ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۲۹
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۴۴۵۲۴
سرویس خبر : انرژی

واکنش ظریف به ادعای غربی‌ها درباره توقیف نفتکش انگلیسی و مذاکره با آمریکا

می متالز - وزیر خارجه گفت: ظاهرا نفتکش بریتانیایی عبور کرده و آنچه ادعا می شود برای ایجاد تنش است ولی این ادعاها هیچ ارزشی ندارند.
واکنش ظریف به ادعای غربی‌ها درباره توقیف نفتکش انگلیسی و مذاکره با آمریکا

به گزارش می متالز، محمدجواد ظریف درباره توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران گفت: ظاهرا نفتکش بریتانیایی عبور کرده، آنچه ادعا می‌کنند برای ایجاد تنش است ولی این ادعاها هیچ ارزشی ندارند.

وی افزود: این حرفها معمولا برای پوشاندن نقاط ضعف آنها مطرح می شود.

این وزیر درباره سفر به آمریکا گفت: هنوز ویزا نیامده و این سفر برای شرکت در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل است البته در کنارش با مجامع فکری و رسانه ها نیز برنامه خواهم داشت و بعد از آن به کاراکاس برای شرکت در نشست عدم تعهد و همچنین برگزاری دیدارهای دوجانبه خواهم رفت و به دو کشور دیگر آمریکای لاتین هم سفر می کنم.

ظریف به این سوال که آیا ایران چراغ سبزی به آمریکا برای حضور در مذاکرات داده است؟ پاسخ داد: هیچگاه میز مذاکره را ترک نکردیم، آمریکا تا اسفند 96 در جلسات کمیسیون مشترک 1+5 حضور داشت اما خودشان تصمیم گرفتند میز مذاکره را ترک کنند حالا یک ادعای دروغی می کنند برای فریب که آماده مذاکره هستیم. اگر آماده مذاکره هستند مذاکره با تروریسم جور در نمی آید. با کسانی که علیه مردم دست به تروریسم اقتصادی زدند مذاکره نمی کنیم. باید این را متوقف کنند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده