تاریخ: ۲۶ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۰۲
بازدید: ۵۸۸
کد خبر: ۴۵۴۸۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فعالیت بزرگترین کارخانه تولید اکسید منیزیم کشور در خراسان جنوبی

می متالز - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سربیشه گفت: بزرگترین کارخانه تولید اکسید منیزیم کشور با تولید سالانه 75 هزار تن انواع فرآورده های نسوز قلیایی در شهرستان سربیشه فعالیت دارد.
فعالیت بزرگترین کارخانه تولید اکسید منیزیم کشور در خراسان جنوبی

به گزارش می متالز، مهدی ملائی با بیان اینکه این کارخانه نیاز صنایع بزرگ کشور را مرتفع کرده است افزود: در این واحد محصولاتی از جمله اکسید منیزیم، اکسید منیزیم سینتره، اکسید منیزیم ذوبی و انواع جرم های نسوز قلیایی تولید و روانه بازار می شود.

ملائی با بیان اینکه صنایعی از جمله سیمان، فولاد و ذوب فلزات مهمترین مصرف کنندگان تولیدات این کارخانه هستند تصریح کرد: با توجه به نیاز صنایع داخلی به تولیدات کارخانه اکسیدمنیزیم، عمده محصولات آن در داخل کشور مصرف می شود، با این وجود کشورهای چین، کره جنوبی و هلند از جمله خریداران تولیدات این کارخانه هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر400 نفری که به صورت مستقیم در کارخانه اکسید منیزیم سربیشه مشغول به کار می باشند، این واحد زمینه اشتغال پایدار برای افرادی که در معادن منیزیت خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان کار می کنند، را نیز فراهم کرده است.

وی گفت: توسعه زنجیره ارزش تولیدات در حوزه تولید آجرهای نسوز، نسوزهای دولومیتی و فرآوری مواد اولیه موردنیاز به ویژه منیزیت را از مهمترین برنامه های توسعه ای این واحد در آینده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سربیشه اظهار امیدواری کرد با تحقق برنامه های توسعه ای شهرستان، زمینه پایداری و افزایش تولید، اشتغال و بهره گیری بیشتر از ظرفیت های معدنی منطقه فراهم می شود.

عناوین برگزیده