تاریخ: ۲۹ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۴۱
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۴۵۷۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سیگنال کاهش کم نرخ بهره وال استریت را منفی کرد

می متالز - به دنبال گزارشی از بانک مرکزی آمریکا مبنی بر کاهش حداقلی نرخ بهره به میزان ۰.۲۵ واحد درصد، روز جمعه شاخص های اصلی وال استریت فرو ریختند.
سیگنال کاهش کم نرخ بهره وال استریت را منفی کرد

به گزارش می متالز، شاخص اس اند پی سودهای حاشیه ای خود را که اخیرا به دست آورده بود به کلی از دست داد و علت آن چیزی نبود جز گزارش وال استریت ژورنال درباره برنامه های آتی بانک مرکزی آمریکا این گزارش می گوید در حال حاضر فدرال رزرو آمادگی کاهش نرخ بهره به اندازه ۰.۵ واحد درصد را ندارد اما شاید در آینده، چنانچه کاهشی در رشد اقتصاد جهانی رخ دهد یا تجارت جهانی با مشکلات جدی تری مواجه شود، نرخ بهره کاهش بیشتری پیدا کند. 

روز پنچ شنبه، بازارها به دلیل اظهار نظر یکی از مقامات بانک مرکزی که گفته بود ممکن است نرخ بهره کاهش بزرگی داشته باشد مثبت شدند. ولی کمی بعدتر، در همان روز، مقام دیگری از بانک مرکزی اعلام کرد که برداشت رسانه ها از اظهارات اخیر همکارش درست نبوده است.

پس از اظهارات روز پنج شنبه حدود ۷۱ درصد از سرمایه گذاران در بازارهای آتی فکر می کردند که کاهش نرخ بهره به اندازه ۰.۵ واحد درصد خواهد بود، اما روز جمعه این ۷۱ درصد به ۲۲.۵ درصد تنزل پیدا کرد.

شاخص داوجونز روز جمعه ۶۸.۷۷ واحد، یا ۰.۲۵ درصد، فرو ریخت. شاخص اس اند پی ۵۰۰ نیز ۱۸.۵ واحد، یا ۰.۶۲ درصد، سقوط کرد و شاخص نزدک هم با افت ۶۰.۷۵ واحدی، یا ۰.۷۴ درصدی، معاملات را خاتمه داد.

در هفته ای که گذشت، داوجونز، اس اند پی و نزدک به ترتیب ۰.۶۴ درصد، ۱.۲۳ درصد و ۱.۱۹ درصد افت داشتند.

در ابتدای روز جمعه، ارزش سهام در بازارهای آمریکا عمدتا به دلیل گزارش های مثبت شرکت مایکروسافت کمی بالا رفته بودند. سهام مایکروسافت در نهایت ۰.۱ درصد رشد نشان داد اما شاخص تکنولوژی اس اند پی ۵۰۰ نتوانست خود را با مایکروسافت هماهنگ کند و جمعه را با ۰.۵۵ درصد افت به پایان رساند.

به این ترتیب، در شاخص اس اند پی، سود فصل دوم شرکت ها حدود ۱ درصد برآورد می شود. پیش از این انتظار می رفت گزارش های سه ماه دوم کمی زیان نشان دهند.

به عنوان مثال، گزارش شده که سهام شرکت بوئینگ ۴.۵ درصد رشد کرده است. این رشد با وجود ضربه ای است که شرکت از ناحیه زمین گیر شدن هواپیماهای ۷۳۷ مکس متحمل شد. بوئینگ اعلام کرده بود که مجبور است ۴.۹ میلیارد دلار از پیش بینی درآمد بعد از مالیات خود را از ناحیه سود ۷۳۷ مکس از دفاترش خارج کند. با این وصف، سود این شرکت بیش از حد انتظار بوده است. 

سهام شرکت کانزاس سیتی جنوبی نیز رشد ۴.۶ درصدی را تجربه کرده است. این رشد نیز به دلیل گزارش فصل دوم شرکت است که بالاتر از حد انتظار سود نشان داده است. روز جمعه رشد این شرکت شاخص حمل و نقل داوجونز را به اندازه ۰.۶ درصد بالا کشید.

عناوین برگزیده
ریل نجات صنعت
با حضور کارشناسان بررسی شد: دولت چهاردهم چه سیاستی را در حوزه صنعت باید در پیش بگیرد؟

ریل نجات صنعت