تاریخ: ۳۰ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۵۷
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۴۶۰۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین:

ایجاد تمایز در خدمات بانکی با اجرای بانکداری دیجیتال

می متالز - معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین با اشاره به شعار این بانک با عنوان بانکداری به سبک فردا اظهار داشت: امروز انتخاب بانکداری دیجیتال یک الزام برای شبکه بانکی است. ما از سه سال پیش به دنبال ایجاد زیرساخت های آن هستیم که امیدوارم در سال ۱۴۰۰ بتوانیم بانکداری دیجیتال را بطور کامل اجرا کنیم.
ایجاد تمایز در خدمات بانکی با اجرای بانکداری دیجیتال

به گزارش می متالز، فرهاد اینالوئی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین، با بیان این نکته که بانکداری سنتی دیگر پاسخگوی شرایط امروز کسب و کارها و مشتریان نیست، گفت: در وضعیت بانکداری موجود شما تمایزی در ارائه خدمات توسط بانک ها نمی‌بینید، در واقع این قابلیت در این سبک از بانکداری وجود ندارد.

وی افزود: تمامی بانک ها تقریبا مشابه یکدیگر هستند. آنچه تفاوت دارد نوع خدمات دهی و سرویس دهی توسط کاربران ا ست. بنابراین سیستم بانکداری به جایگاهی رسیده که تمایزی بین خدمات ندارد. بنابراین نیاز به تغییر و تحول در بانکداری کشور وجود دارد.

اینالوئی با اشاره به این نکته که در بانکداری دیجیتال سرویس ها شخصی سازی می‌شود و به افراد مختلف و گروههای مختلف خدمات متمایزی ارائه می‌شود، گفت: در بانکداری دیجیتال نیاز مشتری در مرکز قرار دارد، بنابراین بانک ها با ایجاد زیر ساخت های لازم این امکان را برای شرکت‌های فناوری مالی فراهم می‌کنند که خدماتی متنوع و متمایز برای مشتریان خود فراهم کنند.

وی در ادامه بانکداری باز (Open Banking) را یکی از گرایش‌های جدید بانکداری دیجیتال در جهان دانست و افزود: حرکت بانک‌ها به سوی بانکداری باز به دلیل مسئله پیدایش و حضور کسب و کارهای دیجیتال به صورت مرسوم در جامعه است که باعث شده تا بانک‌ها برای تغییر مدل تحت فشار قرار بگیرند و این نیاز وجود داشته باشد؛ در حقیقت مشتریان درخواست تغییرات در خدمات دارند و بانک‌ها به دنبال تغییر نیستند که باعث شده تا بانکداری باز بانک محور نباشد و عمدتا مشتری محور و با توجه به کسب و کارهای دیجیتال باشد.

این کارشناس بانکی یکی از اشتباهات خطرناک بانک ها را که در مدل بانکداری دیجیتال اصلاح می‌شود را تولید محصولات به دلیل احساس نیاز بانک یا به هر دلیلی که در عین حال مشتری به آن نیازی ندارد دانست و گفت: در مدل درست، محصول باید به دلیل نیازی که از سوی مشتری وجود دارد و تقاضای مشتریان از بانک ایجاد شود. همین مسئله باعث می‌شود تا هزینه تولید محصول از سمت بانک برداشته شود و بانک API را در اختیار کسب و کار فین تکی قرار دهد تا محصول از سوی کسب و کار ایجاد شود و در عین حال بانک علاوه بر قرار گرفتن در بخش امن مالی و اعتباری توانسته تا درآمدی کسب کرده باشد و بخشی از آن را با کسب و کار فین تکی ارائه دهنده تقسیم کند که برای بانک مفید است.

اینالوئی در انتها با اشاره به راه‌اندازی مرکز نوآوری بانک ایران زمین، گفت: وجه تمایز این مرکز با سایر مراکز اتصال آن به یک بانک تمام دیجیتال و سیستم بانکداری باز است زیرا  فین تک در کنار بانکداری دیجیتال مفهوم می یابد. تمام مراکز استارت آپی نیاز به یک بانک دیجیتال در کنار خود دارند تا بتوانند مشکلاتی که در خصوص حوزه بانکی و مالی دارند را رفع کنند. در حال حاضر خدمات حوزه مالی در استارتآپ‌ها با مشکلات زیادی مواجه است و مرکز نوآوری بانک ایران زمین در این زمینه تلاش کرده است که با ارتباط با چند مرکز مشاوره مالی خدمات مناسبی را به استارت آپ‌ها ارائه دهد.

عناوین برگزیده
دستاورد‌های فولاد مبارکه با در نظر گرفتن محدودیت‌ها خیلی بهتر مشخص می‌شود/ تولید ۵ محصول جدید در فولاد مبارکه تا پایان امسال/ حل بحران آب صنایع استان اصفهان تا ۲ ماه آینده/ افزایش ۱۴.۷ درصدی سود فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه در ۶ ماه نخست امسال/ ما تا پایان سال آینده محدودیت انرژی برق را نخواهیم داشت
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه:

دستاورد‌های فولاد مبارکه با در نظر گرفتن محدودیت‌ها خیلی بهتر مشخص می‌شود/ تولید ۵ محصول جدید در فولاد مبارکه تا پایان امسال/ حل بحران آب صنایع استان اصفهان تا ۲ ماه آینده/ افزایش ۱۴.۷ درصدی سود فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه در ۶ ماه نخست امسال/ ما تا پایان سال آینده محدودیت انرژی برق را نخواهیم داشت