تاریخ: ۳۱ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۲
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۴۶۲۰۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی اعلام کرد:

انجام ۸۰ هزار آنالیز معدنی در سال ۹۷

می متالز - مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران اعلام کرد: طی سال گذشته، ۸۰ هزار آنالیز معدنی در قالب ۳۰ هزار نمونه بدون انحصارگرایی در این مرکز انجام شد.
انجام ۸۰ هزار آنالیز معدنی در سال ۹۷

به گزارش می متالز، مجید وفایی فرد با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه سیاست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، دوری گزینی از بنگاهداری و انحصار گرایی است، گفت: این مرکز از نظر برخی تجهیزات آزمایشگاهی در بخش معدن و صنایع معدنی در خاورمیانه منحصربه فرد و در جهان جزو 10 تا 20 مرکز شاخص است.
وی افزود: یکی از اهداف فعالیت این مرکز، خدمت رسانی به کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی «اکو» است و تاکنون دوره های آموزشی مختلف برای کارشناسان معدنی اجرا و از استادان ایرانی و بین المللی در این دوره ها استفاده شد.

وفایی فرد خاطرنشان ساخت: امروز در آزمایشگاه های کانی شناسی مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، مطالعات آزمایشگاهی از صفر تا صد انجام می شود.

وی ادامه داد: این مرکز، با داشتن کارگاه ساخت در بخش و توسعه فناوری، توانسته دستاوردهای پژوهشی را به تولید فناورانه مبدل سازد و مطالعات در بخش معدن از آزمایشگاهی تا نیمه صنعتی را اجرا کند.

 

برون سپاری 4 هزار نمونه

مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران گفت: سال گذشته 4 هزار نمونه هم در قالب سامانه ستاد- که دولتی است- برون سپاری (بخش خصوصی) شده و اکنون حدود 150 پروژه تحقیقاتی انجام رسیده است.

وی افزود: پارسال با همکاری دانشگاه تهران، پروژه تیکنر خمیری را به مورد اجرا گذاشتیم که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان پروژه برتر در حوزه صنعت و دانشگاه معرفی شد.

وفایی فرد یادآور شد: امروز چنانچه بخش خصوصی از تحقیقات و پژوهش درکارهای بخش معدن وصنایع معدنی که هزینه بالایی داشت، استقبال نکرد، آمادگی داریم با بهره گیری از تجهیزات مرکز، نسبت به انجام و اجرای این گونه تحقیقات اقدام کنیم.

وفایی فرد گفت: رویکرد ما به توسعه فناوری، ساخت تجهیزاتی که پیامد محصول فناورانه به دنبال داشته باشد و یک نمونه ساخته می شود و سپس به تدریج تولید وارد مدار شود.

منبع: عصر معدن
عناوین برگزیده