نشریه سیگمای ۲۰۱۷ منتشر شد. این نشریه مهمترین تحولات صنعت بیمه جهان در سال ۲۰۱۶ را اینطور بیان کرده است:
-صنعت بیمه جهانی در سال گذشته بر حسب مقادیر واقعی، ۳.۱ درصد رشد کرد و حق بیمه تولیدی به ۴۶۰۰ میلیارد دلار رسید.
- نرخ رشد حق بیمههای زندگی بر حسب مقادیر واقعی ۲.۵ درصد و بیمههای غیرزندگی ۳.۷ درصد بود.
- در این سال، ضریب نفوذ بیمه به ۶.۳ درصد و حق بیمه سرانه ۶۳۸ دلار بالغ گردید.
-در سال گذشته، سودآوری صنعت جهانی دنیا بخاطر نرخهای بهره پائین و رقابت شدید، تضعیف شد.
-رشد صنعت بیمه دنیا در سال ۲۰۱۶، مدیون رشد خوب بازارهای نوظهور بخصوص چین بود. در سال گذشته حق بیمه تولیدی بخش غیرزندگی چین ۲۰ درصد رشد داشت. با این وجود کل رشد بازارهای نوظهور در حد ۹.۶ درصد ثابت باقی ماند.
- بزرگترین بازار بیمه جهان در سال ۲۰۱۶، از آن ایالات متحده بود و بعد از آن دو کشور ژاپن و چین با فاصله زیادی، به ترتیب در رتبههای دوم و سوم قرار داشتند.
-دیجیتالی شدن شبکههای توزیع بیمه، در حال توسعه است هر چند سرعت آن در میان بازارهای مختلف متفاوت است. کانالهای فروش مستقیم دیجیتالی بیمه در سالهای اخیر در برخی بازارهای نوظهور مانند چین گسترش یافته است. یکی از ویژگیهای مهم رشد حق بیمه در چین و تعدادی از سایر بازارهای نوظهور در سال ۲۰۱۶، افزایش معنیدار در سهم خرید آنلاین بیمه بوده است. اما در کل، سهم شبکههای سنتی فروش همچنان بالاست.
-به نظر میرسد در سالهای آینده، روشهای دیجیتالی در تمام فرآیند توزیع از جمعآوری اطلاعات جهت تکمیل خرید گرفته تا خدمات پس از فروش مورد استفاده قرار خواهد گرفت اما همه معاملات بیمهای به روش آنلاین نخواهد بود و واسطهها همچنان به ایفای نقش مهم خود در بازار بیمه ادامه خواهند داد.
-به دلیل اهمیت موضوع فروش بیمه به روش دیجیتالی، نشریه سیگمای ۲۰۱۷ بخشی از این شماره خود را به این موضوع اختصاص داده است.