تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۲۷
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۴۷۱۱۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

روند تولید 6 ماهه فولاد در ایران

می متالز - انجمن جهانی فولاد با اعلام آمار تولید ۶۰ کشور در دو مقطع زمانی شش و یک ماهه از افزایش تولید ۶.۱ درصدی ایران خبر داد.
روند تولید 6 ماهه فولاد در ایران

به گزارش می متالز، انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش از آمار تولید ۶۰ کشور اعلام کرد در نیمه نخست ۲۰۱۹ (۱۱ دی سال گذشته تا ۹ تیر سال جاری) بیش از ۱۲ میلیون و ۷۸۰ هزار تن شمش فولاد تولید شد که نسبت به مدت مشابه قبل نشان از افزایش ۵.۶ درصدی دارد .

در این گزارش، تولید شمش فولادی ایران در ماه ژوئن ( ۱۱ خرداد الی ۹ تیر) بالغ بر دو میلیون و ۱۶۵ هزار تن اعلام که نسبت به مدت مشابه سال میلادی قبل با رشد ۶.۱ درصدی مواجه شد.

همچنین تولید آهن اسفنجی ایران در نیمه نخست سال میلادی جاری و ماه ژوئن با افزایش ۱۵.۲ و ۱۶.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه قبل همراه بود.

این درحالی است که ایران درسال گذشته حدود ۲۵ میلیون تن فولاد خام تولید کرد و ظرفیت را به ۳۵ میلیون تن رسانده و در نظر تا سال ۱۴۰۴ ظرفیت تولید این محصول را به ۵۵ میلیون تن برساند.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد