تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۴۲
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۴۷۱۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
۱۰۰، ۵۰، ۳۳ و ۱۷ درصد:

چهار شرکت بورسی و فرابورسی مجوز افزایش سرمایه گرفتند

می متالز - موتورسازان تراکتور سازی، بیمه پاسارگاد، بیمه پارسیان و گروه توسعه هنر ایران با دریافت مجوز افزایش سرمایه ۱۰۰، ۵۰، ۳۳ و ۱۷ درصدی از سازمان بورس، آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.
چهار شرکت بورسی و فرابورسی مجوز افزایش سرمایه گرفتند

به گزارش می متالز، شرکت های موتورسازان تراکتور سازی، بیمه پاسارگاد، بیمه پارسیان و گروه توسعه هنر ایران مجوز افزایش سرمایه 100، 50، 33 و 17 درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

بر این اساس، موتورسازان تراکتور سازی ایران که طی معاملات امروز با رشد 20.5 درصدی قیمت روبرو شده با دریافت مجوز افزایش سرمایه، می تواند سرمایه فعلی را از 71.4 به 142.8 میلیارد تومان برساند. تامین مالی "خموتور" از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و برای اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.

همچنین بیمه پاسارگاد پیرو تصمیمات مجمع فوق العاده در دی ماه سال گذشته مبنی بر تصویب افزایش سرمایه از 255.1 به 510.3 میلیارد تومان، سازمان بورس با مرحله دوم افزایش سرمایه این شرکت موافقت کرد تا سرمایه فعلی را از 340.2 به 510.3 میلیارد تومان برساند.

160.1 میلیارد تومان از تامین مالی "بپاس" که طی معاملات روز جاری با رشد 4. درصدی قیمت روبرو شد از محل سود انباشته و 10 میلیارد تومان دیگر از محل سایر اندوخته ها صرف اصلاح ساختار مالی می شود.

بیمه پارسیان نیز که درخواست افزایش سرمایه 67 درصدی داده بود در مرحله اول می تواند سرمایه فعلی را از 300 به 400 میلیارد تومان برساند. 70 میلیارد تومان از تامین مالی "پارسیان" از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و 30 میلیارد تومان دیگر از محل سایر اندوخته ها صرف ارتقای رتبه توانگری مالی و پوشش ریسک قانونی می شود.

مجمع فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از مبلغ 400 به 500 میلیارد تومان موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدّت دو سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از أخذ مجوز از سازمان و بیمه مرکزی نسبت به عملی کردن آن اقدام شود.

در این میان، گروه توسعه هنر ایران هم درخواست افزایش سرمایه 100 درصدی داده بود، مجوز مرحله اول افزایش سرمایه را اخذ کرد تا سرمایه را از 85 به 99.3 میلیارد تومان برساند. تامین مالی "وهنر" از محل سود انباشته اعمال و صرف گسترش و سرمایه‌گذاری در زمینه فعالیت‌های هنری و فرهنگی می شود.

مجمع فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از مبلغ 99.3 به 170 میلیارد تومان از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدّت دو سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از ارائه اسناد و مدارک مبنی بر انجام مخارج طبق اهداف طرح کسب و کار و اخذ مجوز از این سازمان نسبت به عملی کردن آن اقدام شود.

بنابراین گزارش، این نماد با درج در تابلوی پایه ج فرابورس از 22 اسفند سال گذشته بازگشایی شد که معاملات آن صرفا در روزهای شنبه، دوشنبه، چهارشنبه هر هفته قابل انجام است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده