تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۴۰
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۴۷۶۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

واکنش رضایی به درخواست پمپئو برای حضور در ایران / آخرین وضعیت FATF

می متالز - دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به درخواست پمپئو برای حضور در ایران واکنش نشان داد و آخرین وضعیت لوایح مرتبط با FATF را اعلام کرد.
واکنش رضایی به درخواست پمپئو برای حضور در ایران / آخرین وضعیت FATF

به گزارش می متالز، محسن رضایی در پاسخ به سوالی درباره رفتار و اظهارات متناقض پمپئو که خواستار سفر به ایران و مصاحبه با صدا و سیما و گفت‌وگوی صادقانه با مردم ایران است  گفت: پمپئو و رؤسای سابق و فعلی و وزرای خارجه آمریکا به عدم صداقت معروف اند و تا زمانی  صداقت را اثبات نکنند و در عمل نشان ندهند، ملت ایران صداقت آنان را باور نمی‌کنند.

وی ادامه داد: اولا" فریبکاری آمریکایی‌ها با این چهره کاملا پیدا است و صداقت آنان زمانی بروز خواهد کرد که کل تحریم‌ها را بردارند و به توافقات بین‌المللی برگردند و صادقانه به ملت ایران بگویند که اشتباه کرده اند. آن روزی که صادقانه بگویند اشتباه و غلط کردیم و با دیگر ملت ایران کاری نخواهیم داشت و آن را در عمل نشان دهند، ممکن است مردم بپذیرند که به صداقت برگشته اند. بنابراین این تناقضات در اظهارات پمپئو را ملت ایران باور نمی‌کنند.

این مقام مسئول افزود: ثانیا به نظر می‌رسد یا پمپئو متوجه نمی‌شود یا خود را به نفهمی زده و فکر می‌کند ملت ایران مانند زمان شاه از هیچ‌جا خبر ندارد. در حالی که ملت ایران از سیاستمداران جلوتر هستند. بارها مسئولان گفته‌اند ملت ایران از ما جلوتر در صحنه و آگاه هستند و مسائل را می‌فهمند. بنابراین نیازی ندارد که وی به ایران بیاید بلکه می‌تواند در رسانه‌های آمریکایی بگوید غلط و اشتباه کرده ا ند.

رضایی در مورد آخرین وضعیت لوایح مرتبط با FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم گفت: کمیسیون مشترکی تشکیل شده و در حال بررسی آن است. مجمع 11 سوال از دولت داشت که خوشبختانه روحانی این سوالات را در یک ماه اخیر به بانک مرکزی و وزیران خارجه، اقتصاد و چند وزارتخانه دیگر ابلاغ کرده‌ و منتظر پاسخ‌ دولت هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر دولت پاسخی به این سوالات ندهد، مجمع چه خواهد کرد، توضیح داد: بدون اینکه دولت به سوالات مجمع پاسخ دهد، در حال کار بر روی این مسئله هستیم و پژوهشگرانی را برای بررسی این موضوع انتخاب کردیم.

منبع: بورس پرس
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده