تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۰۴
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۴۷۹۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تازه‌ترین وضعیت لوایح مرتبط با FATF

می متالز - مجمع ۱۱ سوال از دولت داشت که رئیس جمهور این سوالات یازده‌گانه را در یک‌ماه اخیر به بانک مرکزی، وزرای خارجه، اقتصاد و چند وزارتخانه دیگر ابلاغ کرده‌اند و به گفته محسن رضایی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ما منتظر پاسخ‌های دولت هستیم.
تازه‌ترین وضعیت لوایح مرتبط با FATF

به گزارش می متالز، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تازه‌ترین وضعیت لوایح مرتبط با FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما کمیسیون مشترکی را تشکیل دادیم و در حال بررسی آن هستیم، مجمع ۱۱ سوال از دولت داشت که رئیس جمهور این سوالات یازده‌گانه را در یک‌ماه اخیر به بانک مرکزی، وزرای خارجه، اقتصاد و چند وزارتخانه دیگر ابلاغ کرده‌اند و ما منتظر پاسخ‌های دولت هستیم.

وی تصریح کرد: ما بدون اینکه دولت به سوالات مجمع پاسخ دهد، در حال کار روی این مساله هستیم و پژوهشگرانی را برای بررسی این موضوع انتخاب کرده‌ایم.

در همین حال لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهور درباره آخرین وضعیت ۹ سوال ارجاع شده از‌سوی مجمع تشخیص به دولت گفت: این سوالات به بخش‌های اقتصادی و حقوقی دولت به‌ویژه حوزه بانکی ارجاع شده است که منتظر پاسخ آنها هستیم.معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اشاره به تمدید مهلت دوباره به ایران از‌سوی FATF و اعمال دو اقدام مقابله‌ای دیگر علیه ایران گفت: مبانی پاسخ به سوالات آماده شده است و دولت حتما قبل از پایان مهلت تعیین شده پاسخ‌ها را به مجمع ارسال خواهد کرد. او همچنین گفت: به طور قطع مجمع نیز تا زمان تعیین شده درباره لوایح پالرمو و CFT اظهارنظر خواهد کرد.

عناوین برگزیده