تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۰۲
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۴۷۹۲۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کارخانه سیمان سرباز ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

می متالز - سرپرست فرمانداری سرباز در جنوب سیستان وبلوچستان گفت: عملیات ساخت پروژه کارخانه سیمان این شهرستان از مرداد سال ۱۳۹۳ تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در صورت همکاری بیشتر دستگاه‌های دست اندرکار برای ایجاد زیرساخت ها مرحله نخست تولید کلینکر تا پایان امسال راه اندازی و بهره برداری خواهد شد.
کارخانه سیمان سرباز ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش می متالز، سلیم کدخدا روز سه شنبه اظهار داشت: برای اجرا و تکمیل زیر ساخت‌های این پروژه  همکاری اداره آب و فاضلاب روستایی، برق، راه، مخابرات و سایر دستگاه‌های خدمات رسانی ضروری است.

وی افزود: راه اندازی کارخانه سیمان سرباز به افزایش اشتغال و تولید منطقه کمک قابل توجهی می کند به همین سبب در جلسات مختلف موانع و مشکلات زیرساختی مورد بررسی قرار گرفته است.

سرپرست فرمانداری سرباز از پیشرفت پروژه سه هزار و ۳۰۰ تنی کارخانه سیمان مکران شهرستان سرباز تاکنون ابراز رضایت کرد و گفت: تولیدات این کارخانه سیمان علاوه بر تامین نیاز داخل استان به کشورها و استان‌های همجوار صادر می شود و در ایجاد اشتغال برای صدها جوان و متخصص بومی نیز نقش بسزایی خواهد داشت.

وی بیان کرد: هشت میلیارد تومان برای تکمیل خط برق این کارخانه در نظر گرفته شده که استاندار سیستان و بلوچستان و مسئولان و مردم این منطقه تاکید زیادی بر راه اندازی هرچه سریعتر آن دارند.

سرپرست فرمانداری سرباز ادامه داد: سرعت کار برای تکمیل پروژه با توجه به همت سرمایه گذاران و هیات رئیسه و همچنین پیگیری ها و همکاری استانداری و مسئولان استانی و کشوری شتاب گرفته است.

کدخدا با اشاره به اینکه هم اینک ده‌ها نیروی بومی در کارخانه مکران سیمان مشغول به کار هستند و با بهره برداری پروژه فرصت اشتغال ۴۰۰ نفر بطور مستقیم و ۲ هزار نفر بصورت غیر مستقیم فراهم می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی کارخانه سیمان با مرز کشور پاکستان و دریای مکران فرصت خوبی برای صادرات و به دست گرفتن بازارهای داخلی و خارجی است. 

وی تصریح کرد: بازگشایی راه ارتباطی روستای چراغان راسک به کارخانه سیمان از ضرورت‌های مهم برای کاهش مسیر و صادرات و انتقال سیمان است که با بازگشایی محور فوق علاوه بر تسهیل در رفت و آمد ماشین آلات به کارخانه سیمان، مسافت شهرستان سرباز به شهرستان های قصرقند و نیکشهر ۳۰ کیلومتر کاهش می یابد و این امر سبب کاهش آمار تصادفات و هزینه های حمل و نقل می شود.

سرپرست فرمانداری سرباز با بیان اینکه برای اخذ موافقت ارتقای درجه راه جکیگور- قصرقند از طریق کمیسیون ماده ۲۳ پیگیری لازم می شود، خاطرنشان کرد: همچنین تصمیماتی برای رفع موانع زیر ساختی در روند پیشرفت پروژه سیمان مکران اتخاذ شده است.

کدخدا گفت: این کارخانه در مرحله نخست روزانه سه هزار و ۵۰۰ تن و سالیانه یک میلیون تن تولید سیمان خواهد داشت که از سوی بخش خصوصی با نام تجاری تیس راه اندازی و فعال خواهد شد و بعنوان بزرگترین مجتمع تولیدی و اشتغالزایی شهرستان سرباز می تواند زمینه توسعه پایدار منطقه را فراهم کند.  

وی ادامه داد: کارخانه سیمان این شهرستان یکی از بزرگترین و مجهزترین کارخانجات سیمان درکشور است که معدن آن تا ۲۵۰ سال مواداولیه تولید سه هزار و ۳۰۰ تن سیمان در روز را تامین می کند. 

وی اظهار داشت: با راه اندازی این کارخانه قیمت سیمان در جنوب سیستان و بلوچستان کاهش پیدا خواهد کرد و کمک بزرگی به رونق ساخت و ساز و پروژه های عمرانی و راهسازی می شود. 

سرپرست فرمانداری سرباز بر رفع مشکلات زیرساختی این کارخانه و نیازهای اولیه تاکید و خاطرنشان کرد: زمان های مختلفی برای افتتاح این کارخانه اعلام شده است و باید هر چه سریعتر جاده های ارتباطی به کارخانه و زیرساخت‌های برق، آب، تلفن، اینترنت آن آماده تا در زمان مقرر افتتاح شود.

کارخانه سیمان سرباز در محدوده جکیگور این شهرستان و حد فاصل جاده جکیگور- قصرقند- نیکشهر و در فاصله حدود ۵۴۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

عناوین برگزیده