تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۱۲
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۴۷۹۹۳
سرویس خبر : انرژی

رشد قیمت نفت در آخرین ساعات معاملاتی

می متالز - پس از اینکه قیمت نفت در معاملات صبحگاهی بیشترین کاهش در چند سال اخیر را به علت اعمال تعرفه‌ های جدید بر کالاهای چینی از سوی آمریکا، ثبت کرد، در آخرین ساعات معاملاتی قیمت این کالا با روند افزایشی رو به رو شد.
رشد قیمت نفت در آخرین ساعات معاملاتی

به گزارش می متالز، تصمیم ترامپ مبنی بر اعمال تعرفه های جدید در روزهایی ابتدای ماه سپتامبر عملیاتی خواهد شد و به نظر می رسد این اختلافات، قیمت نفت را در بازارهای جهانی متلاطم کند.

به این ترتیب، قیمت هر بشکه نفت برنت با ۱.۲۵ سنت افزایش ۶۱.۷۵ دلار قیمت خورد.

نفت خام آمریکا دیروز کاهش نزدیک به ۸ درصد را ثبت کرد که بیشترین کاهش در بیش از چهار سال گذشته را از آن خود کرد. اما در معاملات عصرگاهی، قیمت نفت وست تگزاس با رشد ۹۴ سنتی به هر بشکه ۵۴ دلار و ۸۹ سنت معامله شد.

 موسسه مشاوره سرمایه گذاری جی بی سی در این خصوص اظهار داشت: قیمت نفت در ساعات ابتدایی معاملات با نوسان همراه شد اما بلاتکلیفی نیز احتمالا در بازار وجود دارد زیرا بازار این حس را دارد که احتمالا چینی ها اقدامات تلافی جویانه در روزهای آتی انجام دهند.

بر اساس این گزارش، ترامپ روز پنج شنبه اعلام کرد که ۱۰ درصد تعرفه بر ۳۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین اعمال خواهد کرد و می‌تواند این تعرفه‌ها را در صورتی که رئیس جمهور چین سریعا برای توافق اقدام نکند، افزایش دهد.

عناوین برگزیده