تاریخ: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۴۱
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۴۸۳۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر اقتصاد تجارت خارجی سوریه مطرح کرد؛

جذب سرمایه از ایران برای استفاده در پروژه بازسازی این کشور

می متالز - رانیا احمد گفت: اولویت ما برای جذب سرمایه از ایران است تا در مرحله بازسازی از آن استفاده کنیم در زمینه تجاری نیز اولویت با کسانی است که کالا‌هایی از ایران به سوریه بیاورند.
جذب سرمایه از ایران برای استفاده در پروژه بازسازی این کشور

به گزارش می متالز، رانیا احمد معاون وزیر اقتصاد تجارت خارجی سوریه در همایش آشنایی با فرصت­های سرمایه‌­گذاری در سوریه گفت: ما شرایطی ایجاد می کنیم تا تاثیرات منفی اشکالات سازمانی که به دلیل جنگ در سوریه به وجود آمد و محاصره­ای که علیه سوریه انجام شد، خنثی شود.

وی با اشاره به برنامه­ دولت سوریه برای بعد از جنگ، ادامه داد : همه نهادها در این برنامه نقش مهمی دارند و برهه زمانی مشخصی برای انجام پروژه‌ها مشخص شده است. یک بخش از این برنامه در زمینه حاکمیت قانون و ایجاد نهادها و سازمان‌­هایی است که به بازسازی و خدمات مربوط هستند.

احمد تصریح کرد: در حوزه بازسازی سه مرحله امدادرسانی، بهبود و توسعه را مد نظر داریم که در مرحله اول باید چالش‌­ها را شناسایی و افقی برای آینده سوریه ترسیم کنیم.

معاون وزیر اقتصاد تجارت خارجی سوریه گفت: قانون جدید سرمایه­‌گذاری در سوریه را تدوین و در مراحل پایانی است تا به این ترتیب سرمایه لازم برای بازسازی را جذب کنیم.

احمد اضافه کرد: در واقع می­‌خواهیم چتری ایجاد کنیم که همه سرمایه­‌ها را تحت پوشش گرفته و اجازه ندهیم برخوردهای متفاوتی با سرمایه‌ها شود.یکی از برنامه‌های ما خودکفایی به جای واردات است، و در این زمینه بخش خصوصی باید در ایجاد شهرک‌­ها و شهرهای صنعتی به ما کمک کند.

وی افزود: اولویت برای ما جذب سرمایه از ایران است تا در مرحله بازسازی از آن استفاده کنیم، در زمینه تجاری نیز این اولویت با کسانی است که کالاهایی از ایران به سوریه بیاورند.

احمد سرمایه‌­گذاری در سوریه را از بهترین سرمایه‌گذاری‌­ها دانست و گفت: تمام مذاکرات میان ایران و سوریه در سطح رسمی نشان‌­دهنده این است که هر ۲ کشور برای همکاری با یکدیگر تمایل زیادی دارند.

عناوین برگزیده