تاریخ: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۷
بازدید: ۲۵۰
کد خبر: ۴۸۳۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دادگاه سیف و عراقچی برگزار شد

می متالز - احمد عراقچی معاون ارزی سابق بانک مرکزی در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران اقتصادی محاکمه شد.
دادگاه سیف و عراقچی برگزار شد

به گزارش می متالز،  14مرداد سال 97 بود که پس از نوسانات شدید بازار ارز و دستگیری وحید مظلومین معروف به سلطان سکه، عراقچی معاون وقت بانک مرکزی دستگیر شد و نهایتاً با تودیع وثیقه آزاد شد. پرونده عراقچی پس از انجام تحقیقات لازم، به دادگاه ارسال شد اما دادگاه به تحقیقات نقص گرفت و آن را بازگرداند.

پرونده این مقام مسئول وقت در بانک مرکزی نهایتاً بعد از رفع نواقص و ایرادات مدنظر دادگاه به همراه پرونده سیف رئیس وقت بانک مرکزی به دادگاه رفت و امروز (یکشنبه) 13 مرداد جلسه محاکمه او برگزار شد. سالار آقاخان از دیگر متهمان پرونده عراقچی است. اخلال در نظام اقتصادی از طریق اخلال در بازار ارز، اتهام عراقچی در کیفرخواست صادره از سوی دادستانی تهران است.

دادگاه ۹ نفر از اخلالگران ارزی مرتبط با حوزه بانک مرکزی

به گزارش «میزان»، نماینده دادستان در دادگاه اخلالگران ارزی مرتبط با حوزه بانک مرکزی عنوان کرد: احمد عراقچی، معاون ارزی بانک مرکزی با آقاخانی به صورت محرمانه با بانک مرکزی در خصوص بازار غیر رسمی ارز همکاری می‌کنند که این اقدام‌ها توسط گودرزی، دانش پور و آروند که عوامل آقاخانی بودند دنبال می‌شده است. بانک مرکزی در اقدام عجیب ضمن انتخاب بیش از ۱۰ صرافی روزانه میلیون‌ها دلار را در اختیار آن‌ها قرار داد و شبکه‌ای از دلاربازی شکل گرفت.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد