به گزارش می متالز، استفاده از کارت سوخت شخصی در حالی از ۲۰ مرداد اجباری میشود که هنوز تعدادی از این کارتها در شرکت ملی پست باقی مانده است. این کارتهای سوخت برای صاحبانش ارسال شده اما تحویل گرفته نشده و به همین دلیل به پست بازگشته است. این کارتها طبق قرارداد پست چند ماه در این شرکت میماند و پس از آن به شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی برمیگردد.در این راستا بهزاد اقبالخواه، عضو هیات مدیره شرکت ملی پست درباره کارتهای سوختی که در پست باقی ماندند، گفت: عمده کارتهایی که در باجه معطله پست مانده عمدتا مربوط به کسانی است که آدرسشان عوض شده است. یعنی نامهرسانهای ما دو مرتبه مراجعه کردند اما موفق نشدند کارتها را تحویل دهند و بنابراین کارتها به باجه معطله پست برگشته است. وی ادامه داد: پست کارت سوختهایی را که تازه صادر میشوند، طبق روال عادی تحویل میدهد. اما برخی از کارتهای سوخت از قبل در باجههای پستی مانده بودند، زیرا کارت سوخت مدتی وجهه خود را از دست داده بود و عملیاتی نبود، مردم رغبتی نداشتند برای دریافت کارت سوختشان مراجعه کنند. اما با تصمیم برای بهکارگیری دوباره کارتهای سوخت و با توجه به کمبود زمان، مردم به تکاپو افتادند و یک مقدار هم در باجهها ازدحام اتفاق افتاده است.
اقبالخواه با اشاره به آمار کارتهای سوخت باقیمانده در پست بیان کرد: طبق آمار تا اواخر تیرماه حدود ۷۲۱ هزار کارت در باجههای معطله پست مانده است. از طریق شرکت پالایش و پخش برای صاحبان این کارتها پیامک و بارکد پستی ارسال شده است. شهروندان باید این بارکد پستی را روی سایت رهگیری پست بررسی کنند و ببینند کارتشان در کدام باجه معطله قرار دارد. اگر آدرسشان تغییر نکرده باشد، میتوانند درخواست دهند که دوباره برایشان ارسال شود و اگر تغییر کرده باشد، باید با مراجعه به باجه معطله، با کارت شناسایی کارت خودرو را دریافت کنند. عضو هیات مدیره شرکت ملی پست درباره هزینه تحویل کارتهای سوخت توضیح داد: زمانی که ما کارت سوخت را تحویل میدهیم، چه در باجه معطله باشد و شخص خودش مراجعه کند و چه ما کارت سوخت را به خانه شهروندان ببریم، باید مبلغ ۱۰ هزار تومان دریافت کنیم.