تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۰۳
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۴۸۵۱۱
مدیر اداره بندر و دریانوردی کنگان خبر داد:

رشد ۱۴ برابری حجم تخلیه کالای تجاری در بندر کنگان

می متالز - بندر کنگان درحجم تخلیه کالاهای تجاری در چهار ماه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۴ برابری بوده است.
رشد ۱۴ برابری حجم تخلیه کالای تجاری در بندر کنگان

به گزارش می متالز، سید علی اکبر هاشمی رییس اداره بندر و دریانوردی  کنگان در این باره گفت: در آمار چهارماهه امسال حجم تخلیه کالاهای تجاری در بندر کنگان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۴ برابری بوده است.

هاشمی افزود: با هدف افزایش حجم تخلیه و بارگیری کالای تجاری در بندر کنگان تاکنون نشست‌های متعددی با تجار و بازرگانان خارج از استان تشکیل شده‌ که نتایج این نشست ها در عملکرد این چهارماهه بخوبی مشهود است.

وی بیان کرد: تخفیف ۵۰ درصدی در هزینه های انبارداری به صاحبان کالای عمده از جمله مشوق های اداره بندر و دریانوردی بندر کنگان است که در ترغیب فعالان تجاری بسیار تاثیرگذار واقع شده است.

هاشمی اظهار داشت: از دیگر‌دلایل افزایش حجم کالای تجاری می‌توان به فراهم شدن ورود شناورهای با تناژ بالا (دوبه) به بندر کنگان اشاره کرد.

وی یادآور شد: بندر کنگان به دلیل آبخور مناسب در دهانه و پای اسکله به راحتی می‌تواند چنین شناورهایی را پذیرش کند.

رییس اداره بندر و دریانوردی کنگان، عنوان کرد: در ارزیابی صورت گرفته از شناورهایی که به بندر کنگان ورود داشتند مالکان آن‌ها از سرعت‌ و کیفیت خدمات ارائه شده و هم‌چنین وضعیت اسکله ابراز رضایت کافی داشتند.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده