تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۴۳
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۴۸۶۳۹

تعمیر مادر صنعت ایران واگن برگردان بخش آگلومراسیون درشرکت ذوب آهن

می متالز - باتلاش بی وقفه صنعتگران شرکت ذوب آهن اصفهان مادر صنعت ایران واگن برگردان بخش آگلومراسیون تعمیر اساسی شد.
تعمیر مادر صنعت ایران واگن برگردان بخش آگلومراسیون درشرکت ذوب آهن

به گزارش می متالز، محمدجواد ذبیحی معاون تولید بخش آگلومراسیون شرکت ذوب آهن اصفهان حفاظت از سرمایه‌های کارخانه را از برنامه‌های این شرکت برای تضمین تداوم تولید دانست و گفت: در بخش آگلومراسیون دو دستگاه واگن برگردان با ظرفیت تخلیه هرکدام ۱۰۰ واگن در شیفت و شش میلیون تن مواد اولیه در سال و درمجموع توان تخلیه به حدود ۱۲ میلیون تن در سال پیش بینی شده است.

معاون تجهیزات الکتریکی این بخش هم گفت: اجرای تعمیرات اساسی واگن برگردان متضمن عملکرد صحیح و بدون عیب تجهیزات در هنگام بهره برداری در یک دوره زمانی تعریف شده است.

حمید برهانی افزود: سرویس میانی الکتروموتور‌های واگن برگردان، هل دهنده واگن، بیرون برنده، نوارنقاله‌ها و پمپ‌های ترمز تجهیزات، سرویس تابلو‌ها و مقاومت‌های الکتریکی واگن برگردان و هل دهنده، تعویض قطعات و کابل‌های فرسوده و سرویس تمام قطع کن‌های مسیر حرکت هل دهنده و بیرون برنده مجموعه فعالیت‌های اجرا شده گروه برق برای تعمیراین تجهیز کلیدی در ذوب آهن است.

او، واگن برگردان شماره ۲ یکی از تجهیزات اصلی خط انباشت واحد انبار مواد خام و در واقع نقطه شروع تولید در کارخانه معرفی کرد و گفت: این تجهیز با همت تلاشگران کارخانه به روش مهندسی معکوس پیش از این ساخته و نصب شده و هر شش سال یک بار تعمیر اساسی می‌شود.

معاون تجهیزات الکتریکی بخش آگلومراسیون شرکت ذوب آهن افزود: طراحی، ساخت و تعویض مجموعه پلتفرم اصلی دستگاه، تعویض و سرویس اجزاء سامانه محرک، گیربکس‌های اصلی محور‌های رابط و شاتون‌ها ازجمله مراحل تعمیر اساسی این واگن برگردان برشمرد و گفت: همزمان با اجرای تعمیرات اساسی واگن برگردان تابلو‌های قدیمی و فرسوده دستگاه انباشت شماره ۲ هم تعویض شد.

حسن امینی فورمن مکانیک انبار مواد خام این شرکت هم گفت: مکانیزم‌های واگن برگردان هم در دو مجموعه قدیم و جدید دارای مکانیزم دوار گهواره‌ای شکل است که این امر نگهداری و تعمیرات حساس و دقیق می‌طلبد.

عناوین برگزیده