تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۲۳
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۴۹۰۸۳
سرویس خبر : انرژی

افزایش قیمت نفت پس از روند نزولی کوتاه مدت

می متالز - طلای سیاه معاملات روز جمعه را در حالی با روند افزایشی به پایان برد که کاهش میزان ذخایر نفت در اروپا و کاهش میزان تولیدات اوپک، تعادل بازار را بهم ریخت.
افزایش قیمت نفت پس از روند نزولی کوتاه مدت

به گزارش می متالز، قیمت نفت در معاملات روز جمعه با افزایش همراه شد در حالی که در ساعاتی ابتدایی معاملاتی، انتشار گزارش آژانس بین‌المللی انرژی در مورد افت چشم گیر تقاضا برای نفت در سال جاری، موجب افت قیمت این کالا شد اما در ساعات بعدی روند افزایشی به ثبت رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با رشد ۱.۵ درصدی به هر بشکه ۵۸ دلار و ۲۹ سنت رسید و قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس با رشد ۳.۲ درصدی به هر بشکه ۵۴ دلار و ۲۲ سنت معامله شد.

در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی آمده است: میزان رشد تقاضای نفت از ماه ژانویه تا ماه می به پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۰۸ تاکنون رسیده است. بر این اساس، عامل اصلی کاهش تقاضا، کاهش آهنگ رشد اقتصادی درجهان و افزایش تنش های تعرفه ای میان چین و آمریکا بوده است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد