تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۲۶
بازدید: ۲۶۴
کد خبر: ۴۹۶۴۶
سرویس خبر : متالورژی و مواد
فعالان معدنی در آستانه برگزاری یازدهمین نمایشگاه تخصصی «متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته» مطرح کردند

نمایشگاه بستر رشد زنجیره تامین شرکت‌های معدنی

می متالز - یازدهمین دوره نمایشگاه تخصصی «متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته» از ۱۰ تا ۱۳ شهریور در اصفهان برگزار می‌شود.
نمایشگاه بستر رشد زنجیره تامین شرکت‌های معدنی

به گزارش می متالز، نمایشگاه‌های تخصصی صنایع معدنی می‌تواند با آشکار کردن نیازها و توانمندی‌ها، روشنگر راه مدیران و فعالان معدنی باشد.
این نمایشگاه بین‌المللی را شرکت رستاک پادویژن با محور نمایش جدیدترین محصولات در زمینه محصولات مرتبط با حوزه متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته برگزار می‌کند.
 شرکت‌های فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان، هلدینگ توکا فولاد، آتیه فولاد نقش‌جهان، صنایع ریخته‌گری سپاهان، شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری، فولاد امیرکبیر کاشان، شرکت صنایع ریخته‌گری اصفهان، مهندسی بین‌المللی فولاد تکنیک، ذوب‌آهن ایران و ایرتیک از معروف‌ترین غرفه‌داران این نمایشگاه تخصصی هستند. روزگار معدن درباره اهمیت این نمایشگاه با چند تن از غرفه‌داران گفت‌وگو کرده است.

 

تعامل فعالان عرصه معدن و صنعت

مجید مطهری، کارشناس تولید شرکت پارس پولاد یاران با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه در دوره‌های مختلف می‌تواند برای رشد صنایع و معادن کشور مفید باشد، گفت: یازدهمین دوره نمایشگاه تخصصی «متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته» که در استان اصفهان برگزار می‌شود می‌تواند به افزایش آگاهی، اطلاع‌رسانی و معرفی شرکت‌های معدنی و صنعتی به یکدیگر کمک کند.
او تاکید کرد: با توجه به تعداد زیاد شرکت‌کننده‌ها در این نمایشگاه، تعامل خوب و مفیدی بین فعالان عرصه معدن و صنعت به وجود می‌آید که باعث می‌شود از این مسئله بسیار خرسند باشیم.
این کارشناس تولید در ادامه به نقاط قوت برگزاری نمایشگاه متالورژی و فولاد اصفهان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: ازآنجایی‌که این نمایشگاه در منطقه صنعتی کشور برگزار شد و با توجه به اینکه ۲ قطب قوی فولاد مبارکه و ذوب‌آهن در اصفهان هستند، فرصت خوبی برای شرکت‌های ناشناخته و تازه‌تاسیسی مثل ما فراهم شد تا با شرکت‌های بزرگ‌تر از نزدیک آشنا شویم. او تاکید کرد: تا پیش از اینکه در نمایشگاه اصفهان شرکت کنیم برای قطب‌های فولادی کشور ناشناخته بودیم اما با حضور در نمایشگاه اصفهان توانستیم خود را به آنها معرفی و شروع به همکاری کنیم.
مطهری در پاسخ به این پرسش که امروز مجموعه شما چه دغدغه‌ای دارد، اظهار کرد: ما در تولید بریکت سرد آهن اسفنجی (CVI) فعالیت می‌کنیم؛ محصولی که رقیب ضایعات آهن است. چند وقت پیش واردات ضایعات آهن به کشور آسان شد و ما به‌عنوان تولیدکننده دچار مشکل شدیم که باعث شد از رقابت در بازار جا بمانیم و به عبارتی بازار را از دست بدهیم. متاسفانه به لحاظ قیمتی نتوانستیم با کالای مشابه خارجی رقابت کنیم. او تاکید کرد: چنین مسائلی باعث می‌شود روند پیشرفت ما خیلی کند شود و نسبت به گذشته کاهش چشمگیری در کیفیت فعالیت‌های‌مان داشته باشیم.
این کارشناس تولید در پاسخ به این پرسش که چه انتظاری از نمایشگاه امسال دارید، اظهار کرد: تبادل اطلاعات فنی، مشاوره و توجه به تحقیق و توسعه در زمینه فولادسازی و کوره‌ها از مواردی هستند که موردتوجه ما هستند و امیدواریم بتوانیم در نمایشگاه امسال، این هدف را محقق کنیم.

 

نمایشگاه، فرصتی برای جذب تاجران

محمدرضا میرزا باقری، مدیر بازرگانی شرکت ذوب فلزات یزد که در حوزه تولید انواع گلوله‌های آسیاب معادن کشور و خردایش سنگ فعالیت می‌کند، گفت: شرکت در نمایشگاه‌ها به این دلیل که باعث می‌شود افراد متخصص کنار هم جمع شوند و باب آشنایی میان آنها باز شود، بسیار مفید است. هدف برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی هم همین است که صنایع مختلف به یکدیگر معرفی و با هم آشنا شوند. او تاکید کرد: شرکت‌های معدنی با حضور در نمایشگاه‌ها زنجیره تامین یکدیگر را پیدا می‌کنند و به عبارتی تامین‌کننده یکدیگر می‌شوند. این مدیر بازرگانی با اشاره به اینکه حضور در نمایشگاه برای شرکت‌های بزرگ و کوچک فرق نمی‌کند و برای همه مهم است، گفت: بیشتر شرکت‌ها مجموعه ما را می‌شناسند اما برای اینکه حضورمان پررنگ باشد و به دیگران نشان دهیم همیشه در صحنه و قادر به تامین مواد معدنی برای معدنکاران هستیم، در نمایشگاه شرکت می‌کنیم و باور داریم که نمایشگاه همواره بازخورد خوبی دارد. این مدیر بازرگانی به بازاریابی و پیدا کردن مشتری جدید، اشاره و اظهار کرد: معرفی خوب یک موضوع مهم است که غرفه‌داران باید سعی کنند برای جذب افراد بازدیدکننده از آن بهره ببرند. ازآنجایی‌که در نمایشگاه بازدیدکننده عادی نداریم و مخاطبان ما متخصصان و تاجران هستند، غرفه‌داران باید به این مهم دقت کرده و سعی کنند به دنبال مهارت جذب مشتری باشند. او تاکید کرد: به‌این‌ترتیب پیدا کردن تاجر برای تولیدکننده بسیار مفید است و این مهم می‌تواند در نمایشگاه به‌راحتی اتفاق بیفتد. میرزا باقری با اشاره به حضور خارجی‌ها در نمایشگاه‌های کشور ادامه داد: وقتی تاجران خارجی وارد چنین نمایشگاه‌هایی می‌شوند می‌توانند به صادرات کمک کنند. یکی دیگر از مزایای شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی، پیدا کردن مخاطب خارجی و حضور در بازارهای بین‌المللی است. گفتنی است مدیرعامل یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته «۲۰۱۹ METALEX» درباره برگزاری این رویداد بین‌المللی اظهار کرد: نمایشگاه متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان، رویدادی بین‌المللی است که یازدهمین دوره آن در محیطی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار خواهد شد. بندرچی، مهم‌ترین اهداف برگزاری این رویداد بین‌المللی را این‌گونه برشمرد: معرفی توانمندی‌های صنایع متالورژی و ریخته‌گری ایران، افزایش حجم مبادلات بازرگانی با رویکرد صادراتی، تهیه و توزیع مواد اولیه و روش‌های تولید، تکمیل و تحویل محصولات مرتبط با صنعت متالورژی و ریخته‌گری، فراهم کردن زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های داخلی و خارجی و کارآفرینی و اشتغال پایدار و بومی‌سازی صنایع متالورژی و ریخته‌گری با هدف حمایت از صنایع داخلی. او همچنین درباره تفاوت این دوره از نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان نسبت به دوره‌های پیشین گفت: در این نمایشگاه علاوه بر محصولات و تولیدات شرکت‌ها قرار است قطعات بومی‌سازی نشده را به اشتراک بگذارند.

عناوین برگزیده