به گزارش می متالز، بهنظر میرسد که روند انقباض بازار برای شرکتهای خودروساز چین تداوم دارد و حتی گروه خودروسازی جیلی که بزرگترین آنها است در امان نماند؛ بهطوریکه فروش این برند در چین برای چهارمین ماه متوالی روندی نزولی را طی کرد و در ماه جولای ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت. اما نکته مهم آن است که کاهش رونق اقتصادی چین، بیش از آنکه به مشتریان هدف برندهای خارجی لطمه زده باشد، بازار خودروسازان چینی را هدف قرار داده است. برندهای بومی چین بهطور عمده خودروهای سواری کوچک و رده پایینی را برای قشر کمدرآمد چین تولید میکنند. بهای اغلب این محصولات بین هفت تا ۱۲ هزار دلار است. اکنون درحالیکه چشمانداز تیرهای در برابر اقتصاد چین قرار گرفته است اقشار کمدرآمد آسیبپذیری بیشتری دارند و تلاش میکنند تا هزینههای تجملاتی خود را کاهش دهند. این همان واقعیت تلخی است که اکنون شرکت جیلی با آن دست و پنجه نرم میکند.