به گزارش می متالز، محمدرضا پورمحمدی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح دوخطه کردن راه آهن میانه - بستان آباد - تبریز افزود: متاسفانه ساخت ایستگاه و راه دسترسی آن پیشرفت خوبی ندارد و در این خصوص از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به دلیل انتخاب پیمانکارهای ضعیف گله مند هستیم.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: انتخاب پیمانکاران ضعیف برای راه های دسترسی و ایستگاه خط آهن در بستان آباد موجب شده که سرمایه گذاری با این بزرگی به خاطر ایستگاه معطل بماند.
وی با اشاره به عزم دولت برای اتمام خطآهن میانه - تبریز به رغم دشواری های مالی گفت: برای تکمیل این طرح 120 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
پورمحمدی تشریح کرد: از مجموع 120 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح 22 میلیارد تومان به صورت نقدی و اوراق اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه این طرح از میانه تا بستان آباد 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: میزان پیشرفت فیزیکی طرح از بستان آباد تا تبریز نیز به 82 درصد رسیده است.
خط آهن دوخطه میانه - بستان آباد- تبریز از ایستگاه فعلی میانه واقع در مسیر راهآهن تهران - تبریز شروع شده و با گذر از شهرهای ترکمن چای، بستانآباد و باسمنج به ایستگاه کنونی تبریز متصل می شود.
طرح راه آهن میانه تبریز حدود ۲۰۳ کیلومتر بوده که ۱۳۲ کیلومتر آن شامل مسیر میانه_بستان آباد و ۷۰ کیلومتر شامل مسیر بستان آباد تا تبریز است؛ این طرح از سال ۱۳۷۹ آغاز شده است.
خط آهن میانه - بستان آباد - تبریز، ادامه راهآهن تهران ـ میانه است که در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمانی ۵.۵ ساعت کاهش میدهد.
این خط آهن به صورت دو خطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگنهای باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگنهای مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.