تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۴۳
بازدید: ۴۲۸
کد خبر: ۵۰۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مثلث برد - برد بیمه با فروش بیمه نامه های الکترونیک

می متالز - چند روز گذشته رییس کل بیمه مرکزی از جایگزینی بیمه نامه های کاغذی شخص ثالث با کارت های الکترونیکی در آینده نزدیک خبر داده بود .
مثلث برد - برد بیمه با فروش بیمه نامه های الکترونیک

درحال حاضر بیمه شخص ثالث به صورت کاغذی به همراه تعدادی کوپن ارایه می‌شود که مشکلاتی را برای بیمه‌گذاران و شرکت‌های بیمه به همراه می آورد و متناسب با فناوری ‌های روز نیست.

 بیمه‌مرکزی طرح جایگزینی بیمه‌نامه‌های کاغذی با کارت‌های الکترونیک را در دستور ‌کار قرار داده که با توجه به ابعاد مختلف آن، گستردگی بیمه‌های شخص ثالث در کشور و شمار قابل توجه سازمان ها و نهادهای درگیر هنوز در مرحله مطالعه است.

با اجرای این طرح، شبکه فروش شرکت‌های بیمه، طبق روال معمول، نسبت به صدور بیمه نامه اقدام می کنند و در پایان، به جای بیمه نامه کاغذی، کارت الکترونیکی می دهند.

 به همین منظور به سراغ "ابراهیم ایران نژاد " مدیر عامل مؤسسه ایرانیان پوشش رفته ونظر وی را جویا شدیم که در ادامه می خوانید.

"ابراهیم ایران نژاد " مدیر عامل مؤسسه ایرانیان پوشش گفت :فروش بیمه نامه به صورت آنلاین در دستور کار بیمه مرکزی نیست. بلکه طرح جایگزینی بیمه نامه های کاغذی باکارت های الکترونیکی مد نظر بیمه مرکزی است .تغییر شیوه فروش و ارائه بیمه نامه تاثیرات مثبتی بر صنعت بیمه خواهد داشت. از جمله می توان به جلوگیری از صدور بیمه نامه های جعلی توسط برخی افراد سود جو اشاره کرد و همچنین به کاهش هزینه ها و بوروکراسی اداری  و بیمه گری را می توان نام برد. بالاخره سایر نهادهای ناظر در راستای مسولیت اجتماعی در اینده ای نزدیک با کاغذ و نامه فیزیکی باید خداحافظی کنند

وی افزود : با توجه به رشد روز افزون تجارت الکترونیک در تمامی بخش های اقتصاد و تجارت، صنعت بیمه نیز برای هماهنگ شدن با این روند و عقب نماندن از قافله شتابان تجارت الکترونیکی باید زیر ساخت ها و امکانات لازم برای ورود و گسترش این امکان را فراهم آورد و هم از این طریق هزینه های اضافی و غیر ضروری را از دوش نمایندگان و شرکت های بیمه بردارد و هم امکان دسترسی آسانتر و سریعتر به خدمات بیمه ای را برای مشتریان صنعت فراهم آورد.

مدیر عامل مؤسسه ایرانیان پوشش  ادامه داد : ارائه خدمات به روش سنتی هزینه های زیادی را به هر دو طرف ارائه کننده و استفاده کننده از خدمات  بیمه تحمیل می کند و از لحاظ زمانی هم وقت زیادی برای آن تلف می شود که با استفاده از امکان خرید و ارائه الکترونیکی بیمه نامه و خدمات پس از فروش آن این هزینه ها می تواند به حداقل ممکن برسند که البته استفاده از این امکان منوط به شرایطی مانند قانون گذاری و تامین زیر ساخت های لازم فنی توسط شرکت های بیمه و نظارت جدی بیمه مرکزی است.

ایران نژادخاطرنشان کرد :  برای  انجام این طرح باید امنیت شغلی نمایندگان و کارگزاران رسمی بیمه لحاظ شود تا باعث لطمه به امرار معاش قشر زیادی از افراد شاغل دراین صنف نشود.فروش هر نوع بیمه نامه باید از طریق نمایندگان و کارگزارآن صورت گیرد و عدم رعایت و نظارت در این مقوله صدمات جبران ناپذیری را متوجه این صنعت خواهد کرد.لازم به ذکر است طبق ماده ۶۶ قانون بیمه مرکزی و بیمه گری عرضه بیمه جز بوسیله اشخاص زیر ممنوع است :الف- موسسات بیمه ب- نمایندگان بیمه ج- دلالان رسمی بیمه

وی تصریح کرد : با توسعه فروش اینترنتی و آنلاین بیمه نامه هزینه هایی که از این طریق حذف شده و به جیب شرکت های بیمه بر می گردد واز طریق اپ امکان رقابت فروش برای نمایندگان وکارگزاران پیش بینی می  شود و در این مورد می توان تاثیر مثبتی بر درآمد نمایندگان و کارگزاران داشته باشد و شرکت های بیمه گر قطعا سهمی از افزایش سود را به نمایندگان و کارگزاران اختصاص خواهند داد. 

مدیر عامل مؤسسه ایرانیان پوشش درپایان یادآورشد:با افزایش توانمندی شرکت های بیمه و بالا رفتن سطح توانگری مالی آنها کل صنعت بیمه از آن منتفع شده و مشتریان نیز امکان دریافت خدمات با کیفیت بالاتر را خواهند داشت.اگر این طرح بطور کارشناسی صورت گیرد ، تبدیل به تکنیک مثلث برد، برد،برد که از یه طرف نماینده یا کارگزار فروش و از طرف دیگر شرکت بیمه و از طرف سوم بیمه گذار همه منتفع خواهد بود.

عناوین برگزیده