تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۰۰
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۵۰۸۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نسخه‌های جدید «بنو» برای شبکه فروش

می متالز - مدیرعامل بیمه تجارت‌نو گفت: طبق تحلیل‌های پژوهشکده بیمه از ضریب سود بیمه‌گری برای رشته‌های مختلف در ۱۰ سال اخیر، سود بیمه‌گری در ایران سال به سال روند نزولی داشته و سود شرکت‌های بیمه بیشترغیرعملیاتی و حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها است.
نسخه‌های جدید «بنو» برای شبکه فروش

به گزارش می متالز، نیما نوراللهی در همایش این شرکت که با حضور۷۰۰ نفر از نمایندگان و مدیران ستادی شرکت برگزار شد، گفت: بیمه تجارت نو برای بهره‌مندی از شبکه فروش توانمند نسخه جدیدی را طراحی کرده است. مدیرعامل بیمه تجارت ‌نو افزود: امروز نزدیک به ٧٠ هزار نفر در شبکه فروش صنعت بیمه فعال هستند که از ۴۴ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولید شده سال گذشته ٧٠ درصد سهم آنها بوده است.

به گفته نوراللهی اگر متوسط کارمزد هر نماینده را ١٠ درصد درنظر بگیریم، سهم سرانه هر یک حدود ٤ میلیون تومان می‌شود که درمقایسه با هزینه‌های جاری، سرانه درآمد بسیار ناچیزی است.

وی دلیل فاصله درآمد نمایندگان با متوسط موجود را نوپا بودن بیمه تجارت‌نو عنوان و اظهار کرد: قاعده ٢٠-٨٠ در صنعت بیمه و شبکه فروش نیز وجود دارد به این معنا که ١٤ تا ١٥ هزار نماینده فروش، ٨٠ درصد حق بیمه ٤٤ هزار میلیارد تومانی را تولید کرده‌اند.

مدیرعامل بیمه تجارت‌نو با طرح این سوال که چگونه این تعداد نماینده درصد بالایی از فروش را به خود اختصاص داده و دارای چه ویژگی خاصی هستند که سایرین نمی‌توانند به این رقم برسند، اظهار کرد: براساس تجربه‌های شخصی که درسال‌های فعالیت خود کسب کرده‌ام «شناخت»؛ حلقه اصلی موفقیت در فروش است که می‌توان به سه بخش حوزه‌های فردی، شخصیتی و سازمانی تقسیم کرد.

وی تاکید کرد: نمایندگان شبکه فروش در ابتدای ورود به صنعت بیمه باید از خود سوال کنند تا چه میزان از دانش کافی در این رشته برخوردارهستند؟ آیا از آخرین بخشنامه‌ها و مصوبات اطلاعات کافی دارند؟ او افزود: درگام دوم نماینده باید به شناخت شخصیتی رسیده و اعتماد‌به‌نفس و قدرت تعامل خود را مورد سنجش و ارزیابی قراردهد.

در واقع به پاسخ این سوال برسد که ۲۰ درصد نماینده‌ای که سهم بالایی از درآمد سرانه را به خود اختصاص داده‌اند از چه راهکارهایی استفاده کرده‌اند؟  نوراللهی با اشاره به اینکه نمایندگان شبکه فروش تلاش کنند در حوزه دانش از نمایندگی به مشاوره برسند، گفت: افزایش شناخت سازمانی ضرورت خاصی دارد، در این حوزه شناخت ابعاد، ساختارها و فرآیندها بسیار مهم است. نمایندگان استانی باید بدانند در جریان فعالیت‌های جاری شرکت دقیقا با کدام مدیریت‌ها و بخش‌ها باید برای رسیدن به نتیجه نهایی مکاتبه داشته باشند. وی اظهار کرد: فرآیندها در بیمه تجارت‌نو به واسطه نوپا بودن، چابک و فارغ از بوروکراسی‌های رایج و فرآیندهای سنتی است. ضروری است نمایندگان از ساختارها و فرآیندهای مجموعه مطلع باشند.

 زنجیره‌های شبکه فروش

همچنین معاون توسعه بازار و شبکه فروش به توضیح برخی از اقدامات صورت گرفته این حوزه مهم پرداخت و گفت: مدیریت ارشد بیمه تجارت‌نو یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های مجموعه در سال ۹۸ را «رونق تولید» قرارداده است. طالب قره چماقلو، بانک و بیمه را سهل‌کننده روند تولید و ارائه خدمات برشمرد و افزود: همسو با این مهم تجارت‌نو تمام همت خود را برتسهیل بیمه‌گری بنا نهاده تا نقش خود را در رونق تولید ایفا کند.

 «وام بیمه» طرحی راه‌گشا

وی همچنین به طرح بزرگ «وام بیمه» اشاره کرده و گفت: درقالب این طرح امکان خرید بیمه‌نامه برای اقشار مختلف کشور آسان‌تر شد. از مهم‌ترین آثار آن می‌توان به شمار زندانیان غیرعمد ناشی از حوادث رانندگی اشاره کرد که شاید فقط به دلیل عدم استطاعت مالی از خرید بیمه‌نامه فرار کرده و در پی حادثه به دست قانون گرفتار شده‌اند. معاون توسعه بازار و شبکه فروش؛ نشان دادن توانمندی بیمه تجارت‌نو در صنعت بیمه، رسیدن به رشد قابل قبول در عملکرد، افزایش تعامل میان مدیریت ستاد و شبکه فروش، آشنایی بیشتر شبکه فروش با عملکرد جاری و برنامه‌های آتی و تقدیر از نمایندگان و کارگزاران برگزیده به همراه شعب برتر را برخی از اهداف همایش اعلام کرد.

عناوین برگزیده