به گزارش می متالز، در این بیانیه آمده است: این صنعت دارای ظرفیتهای بالایی است اما درحال حاضر وضعیت مناسبی ندارد و کمبود نقدینگی به علاوه مشکلات ایجاد شده در تهیه مواد اولیه داخلی و خارجی فشارهای سنگینی بر این صنعت وارد کرده است.
این مدیران با اشاره به پاسخگو بودن دانش متخصصان داخلی در گذر از این شرایط و فرصت ایجاد شده برای داخلیسازی که با تقویت خودباوری میتواند اتفاق بیفتد اشاره کرده و گفتهاند: دولت هم باید برای حفظ اشتغال این صنعت استراتژیک که پایه اکثر فعالیتهای صنعتی کشور و یک صنعت کامل است به کمک بیاید.
در این بیانیه آمده است: امروز اگر این صنعت با کمک بانکها از بحران خارج شود میزان داخلیسازی در صنعت خودرو به شدت افزایش پیدا خواهد کرد و با یک مدیریت صحیح گامهای بزرگی در این برهه میتوان برداشت.
هرگاه در سختی به سمت داخلیسازی صنایع رفتهایم پاسخ خوبی گرفتهایم پس در این شرایط باید باایجاد یک ساختار صحیح در خودروسازیها و تعمیق ساخت داخل توسط قطعهسازان برای بر پا کردن دوباره این صنعت بر مبنای اقتصادی حرکت کنیم و نیاز است از نظرات همه صاحبنظران استفاده شود.
ضمنا باتلاشهای انجام شده در مجموعه کروزبیش از ۳۵ میلیون قطعه در سال ۹۷ تحویل خودروسازان کشور شده و ساخت قطعات مورد نیاز خودروسازها در بخش قطعات «های تک»، کنترلرها و قطعات ایمنی با سطح تکنولوژی بالا و کیفیت مناسب به سطحی رسیده که باور عدم امکان تولید در ایران را این شرکت شکسته است.
شرکت کروز از زمان شروع تحریمها در ۱۶ مرداد ماه سال ۱۳۹۷ با انجام ۱۵۰ پروژه داخلیسازی، ۱۲۲ گروه قطعه از قطعات کنترلی و ایمنی خودروها را با همکاری دانشگاهها در کشور تولید کرده است.