تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۵۳
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۵۱۵۵۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

رشد اندک سود آنتوفاگاستا به علت مدیریت بهتر هزینه‌ها در بحبوحه ضعف مس

می متالز - شرکت معدنکاری شیلیایی آنتوفاگاستا روز پنج‌شنبه از سود اندکی بهتر از حد انتظار نیمه نخست سال جاری، به‌خاطر فروش‌های بیشتر مس، درآمدهای فرآورده‌های فرعی و هزینه‌های پایین‌تر تولید علی‌رغم قیمت‌های تنزل یافته این فلز خبر داد.
رشد اندک سود آنتوفاگاستا به علت مدیریت بهتر هزینه‌ها در بحبوحه ضعف مس

به گزارش می متالز، روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه، قیمت‌های این فلز سرخ، که کاربرد گسترده‌ای در لوازم الکتریکی و حوزه انرژی تجدید‌پذیر دارد، در سال جاری به علت جنگ تجاری طولانی شده چین- آمریکا تهدیدی برای تقاضا بوده و چشم‌انداز بازار را در ابهام فروبرده، کاهش یافته است.

این شرکت، که اکثریت آن به خانواده شیلیایی لوکسیک تعلق دارد، گفت تمرکز خود را در مدت زمان مذاکرات تجاری میان چین و آمریکا بر کنترل هزینه‌هایش خواهد گذاشت. این شرکت معدنکاری مس پیش‌بینی کل سال خود را حفظ کرد اما گفت انتظار دارد تولید مس شرکت در 2020 نسبت به سطوح تولید 2018 به علت افت عیارهای معدن سنتینه‌لا کاهش یابد اما پیش‌بینی می‌کند این کاهش تا حدودی در 2021 روند معکوس به خود بگیرد.

آنتوفاگاستا گفت درآمدهای خالص‌اش در شش ماهه نخست سال جاری از 904.2 میلیون دلار در دوره مشابه سال گذشته به 1.31 بیلیون دلار افزایش یافته است. حاشیه‌های سود نسبت به دوره مشابه سال گذشته به 51.7 درصد صعود کرده است.

درآمدهای عملیاتی شرکت با رشدی 19 درصدی به 2.53 بیلیون دلار رسید در حالیکه هزینه‌های نقدی خالص با افتی 22 درصدی به 1.19 دلار برای هر پوند مس تنزل یافت. تحلیلگران، طبق اجماع 15 برآورد گرد‌آوری شده توسط شرکت، انتظار داشتند این شرکت سود خالص 1.29 بیلیون دلار و درآمد عملیاتی 2.53 بیلیون دلار در شش ماهه نخست امسال داشته باشد.

عناوین برگزیده