تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۵۷
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۵۱۹۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برگزاری کارگاه آموزشی چارچوب تضمین کیفیت ملی(NQAF)

می متالز - کارگاه آموزشی چارچوب تضمین کیفیت ملی(NQAF) برگزارشد.
برگزاری کارگاه آموزشی چارچوب تضمین کیفیت ملی(NQAF)

به گزارش می متالز، براساس تصمیمات اتخاذی کمیته آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکیل کارگروه چارچوب تضمین کیفیت ملی در وزارت صنعت، کارگاه آموزشی یک روزه ای با عنوان چارچوب تضمین کیفیت ملی(NQAF)، و باحضور کارشناسان از بخش های مختلف وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزارشد.

در این کارگاه یک روزه که تا بعدازظهر امروز ادامه خواهد داشت مباحثی چون مدیریت نظام آماری، محیط سازمانی، فرایند های آماری و برونداد های آماری مطرح شد.

دراین کارگاه بیان شد که تعاریف متعددی برای کیفیت وجود دارد ولی متداولترین آن به صورت مناسب برای استفاده مناسب برای هدف تعریف شده اند.

همچنین کیفیت آمارهای رسمی یعنی دقیق ودرست بودن آمارها و برخی از ابعاد کیفیت آمارها شامل تامین نیازهای کاربران، درستی و قابلیت اعتماد، به تصویر کشیدن واقعیت، قابلیت دسترسی و شفافیت، بهنگام بودن و به موقع بودن،انسجام و مقایسه پذیری است.

در این کارگاه عنوان شد که مدیریت کیفیت آماری مجموعه ای از نظام های و چارچوب هایی که در دورن سازمان برای مدیریت کیفیت محصولات و فرایند های آماری شکل می گیرد؛ همچنین چارچوب مدیریت کیفیت نظامی جامع و منسجم را فراهم می کند که مبنایی برای مدیریت کیفیت تلقی می شود.

یادآور می شود چارچوب ملی تضمین کیفیت(NQAF)برای نخستین بار در سال 2012 مورد تصویب کمیسیون آمار سازمان ملل قرار گرفت و در سال 2019 بازنگری شد و به عنوان الگویی برای استفاده کشورها معرفی شد.

عناوین برگزیده