تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۷
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۵۲۰۰۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رشد اقتصاد معدن با حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی

می متالز - امروز صادرات مواد معدنی بسیار دشوار و حتی گاهی غیر ممکن شده است.
رشد اقتصاد معدن با حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی

به گزارش می متالز، تحریم‌ها یکی از علل جدی در کاهش روند صادرات مواد معدنی است چراکه باعث شده نقل و انتقالات مالی و مبادلات بانکی با محدویت‌های گسترده روبه‌رو شوند.
با توجه به همه این شرایط، برای اینکه صادرات مواد معدنی را رونق دهیم باید تلاش کنیم در دنیا دیده شویم. یکی از راه‌هایی که می‌تواند در این مورد موثر باشد شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی است. تولیدکنندگان و فعالان معدنی با نمایش توانمندی‌های داخلی می‌توانند گام‌های موثری در جذب شرکت‌های خارجی نسبت به تقاضای مواد معدنی ایران بردارند.
البته در شرایط فعلی ازآنجایی‌که فعالان معدنی با مشکلاتی همچون افزایش نرخ ارز و نقدینگی روبه‌رو هستند، توان چندانی برای شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی ندارند. درنتیجه برای چنین مسئله مهمی دولت باید ورود کرده و از آنها حمایت کند. دراین‌بین انتظار این است که دولت سیاست‌های تشویقی را در پیش‌ بگیرد، وام‌هایی را در اختیار آنها قرار دهد و هزینه شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی را برای فعالان داخلی فراهم کند تا راهگشای رونق اقتصادی و حامی فعالان معدنی باشد.
البته زمانی دولت از صادرکننده‌ها حمایت می‌کرد. برای نمونه پیش از تحریم‌ها به صادرکننده‌ها جواز صادراتی داده می‌شد و آنها از مالیات معاف می‌شدند اما با توجه به شرایط درآمدی دولت این مسئله کمرنگ شده است و برخی از مشوق‌ها هم متاسفانه برداشته ‌شده‌اند. امیدواریم امسال که با نام رونق تولید مشخص ‌شده است، از تولیدکنندگان داخلی حمایت کافی شود. مسئولان باید مشکلات را ببینند و به دنبال راهکاری برای حل آن باشند؛ بنابراین اینکه فقط به تبلیغ و بنر زدن بسنده کنند، مشکلی را حل نمی‌کند.

حسین کوهستانی / فعال معدنی

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد