تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۵۹
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۵۲۰۳۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

مدیرعامل جدید ایران خودرو مشخص شد / معاون جوان وزیر در جاده مخصوص

می متالز - مدیرعامل جدید ایران خودرو بعد از برکناری هفته گذشته یکه زارع و عدم تمایل فرد معرفی شده دولت، مشخص و معاون جوان وزیر صنعت راهی جاده مخصوص شد.
مدیرعامل جدید ایران خودرو مشخص شد / معاون جوان وزیر در جاده مخصوص

به گزارش می متالر، در پی برکناری ناگهانی یکه زارع از مدیرعاملی ایران خودرو در هفته پیش و سپس بازداشت وی که توسط سخنگوی دولت اعلام شد، نام عباس علی آبادی مدیرعامل فعلی مپنا به عنوان گزینه اصلی مدیریت جدید مطرح شد اما وی تمایلی به قبول این سمت نشان داد.

دراین میان نام هایی چون منوچهر منطقی مدیرعامل اسبق ایران خودرو و دبیر فعلی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حسن وفادار ینگجه نماینده شرکت تعاونی کارکنان ایدرو در هیات مدیره ایران خودرو، بهزاد اعتمادی معاون صنایع ریلی ایدرو و... مطرح شد.

در نهایت امروز مشخص شد فرشاد مقیمی معاون جوان وزیر صنعت با حکم رضا رحمانی، سکاندار جدید ایران خودرو معرفی شده است.

وی با مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی از دانشگاه علم و صنعت از آبان سال گذشته معاون امور صنایع وزارت صنعت و جانشین صالحی نیا شد و پیش از آن هم معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران بود.

براساس این گزارش، این تغییر و تحول مدیریتی به دلیل دخالت مستقیم و آشکار وزارت صنعت و دولت در شرکت خصوصی شده ایران خودرو، انتقادات متعددی را آن هم با توجه به سهم 14 درصدی دولت و برنامه فروش این بلوک به همراه داشته است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده