تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۴۲
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۵۲۳۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صدور۱۰۰هزارمیلیارد تومان مجوز برای تهاتر بدهی فعالان بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری

می متالز - مجلس شورای اسلامی ۱۰۰هزارمیلیارد تومان برای تهاتر بدهی بخش خصوصی به بیمه تامین اجتماعی و بخش‌های دولتی مجوزصادر کرد.
صدور۱۰۰هزارمیلیارد تومان مجوز برای تهاتر بدهی فعالان بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری

به گزارش می متالز، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی مشکلات فعالان بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری گفت:‌ دولت در تهاتر بدهی پیمانکاران با تامین اجتماعی عملکرد موفق، وچالاکی و چابکی بیشتری داشته باشد.

غلامرضا تاجگردون دراتاق بازرگانی شهرکرد تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی سال گذشته برای تهاتر بدهی بخش خصوصی به بیمه تامین اجتماعی و بخش‌های دولتی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان مجوز صادر کرد.

وی افزود: از این مبلغ تنها ۳۵ هزار میلیارد تومان بابت تهاتر بدهی بخش خصوصی و پیمانکاران به دولت محقق و اجرایی شد.

تاجگردون تصریح کرد: در صورتی که مجلس شورای اسلامی در این مجوز قید داشته که ۵۰ درصد از مبلغ اختصاص یافته تنها برای پیمانکاران لحاظ شود و این مجوز برای امسال هم تمدید شده است.

وی تاکید کرد: برای پرداخت کمک‌های فنی و اعتباری به طرح‌های سرمایه ثابت و سرمایه در گردش محدودیتی وجود ندارد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی بررسی می‌کند تا در صورت اعمال محدودیت در آئین‌نامه‌های مرتبط با این قانون اصلاحات مورد نیاز صورت گیرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت اقتصادی بانک‌های کشور اشاره و تصریح کرد: بانک‌ها هم‌اینک بزرگ‌ترین بدهکاران به صندوق توسعه ملی هستند.

وی افزود: به همین علت بانک‌های کشور درخواست کرده‌اند تا سپرده‌های صندوق توسعه ملی نزد آن‌ها تمدید شود و در حال حاضر بازگشت نشود.

تاجگردون همچنین در خصوص ضمانت‌نامه‌ها و بدهی‌های مالیاتی پیمانکاران بخش خصوصی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی رایزنی‌هایی برای رفع این مشکل مشابه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید انجام می‌دهد.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت:‌ مسئولان ارشد این استان برای رفع مشکلات مربوط به بخش خصوصی و پیمانکاران عزم جدی دارند.

اقبال عباسی تاکید کرد: به همین منظور در جلسات تصمیم‌گیری مهم مانند ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، شورای برنامه‌ریزی و توسعه، کارگروه اشتغال و برنامه‌ریزی و شورای اداری چهارمحال و بختیاری همواره بر رفع مشکلات بخش خصوصی، پیمانکاران و تولید کنندگان تاکید شده است.

وی یادآور شد:‌ در این راستا شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری به صورت مستمر تشکیل و درباره چگونگی رفع مشکلات این حوزه بحث و تبادل نظر علمی با حضور کارشناسان مطلع برگزار می‌شود.

عباسی تصریح کرد: مسئولان مرتبط در چهارمحال و بختیاری برای بخشودگی جرایم قابل بخشش بانکی، مالیاتی و بیمه‌ای، تمدید تسهیلات، قسط بندی دوباره وام‌ها و پرداخت تسهیلات جدید به واحدها تولیدی آمادگی لازم را دارند.

‌در این نشست تعدادی از فعالان بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری نظرات، دیدگاه‌ها، انتقادات،‌ پیشنهادات و راهکارهای خود درباره چگونگی کاهش مشکلات تولید و ایجاد رونق در این بخش را ارائه کردند

عناوین برگزیده