تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۶
بازدید: ۲۹۵
کد خبر: ۵۲۵۲۴
سرویس خبر : انرژی

ضرورت توجه به مراکز کارآفرینی و حرفه‌آموزی زنان

می متالز - مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده بر ضرورت توجه بیشتر به مراکز کارآفرینی و حرفه‌آموزی زنان تاکید کرد و گفت: در اعتباراتی که به مسوولیت‌ اجتماعی تخصیص داده می‌شود، دختران و زنان را نادیده نگیرید.
ضرورت توجه به مراکز کارآفرینی و حرفه‌آموزی زنان

به گزارش می متالز، فاطمه تندگویان، امروز (سه‌شنبه، پنجم شهریورماه) در نخستین نشست تخصصی چهارمین همایش مسوولیت‌های اجتماعی صنعت نفت با عنوان «مشارکت در توسعه و توانمندسازی جوامع محلی» اظهار کرد: جامعه محلی شامل زنان و مردان می‌شود و نمی‌توان در این جوامع  به نیمی از اقشار توجه کرد (مردان) و به نیمی دیگر (زنان) بی‌توجه بود.

وی با اشاره به اینکه در پروژه‌هایی که در طول سال‌ها انجام گرفته، سیاستگذاران، برنامه‌ریزان و مجریان عمدتا آقایان بودند و زنان نقشی در اجرا نداشتند، افزود: متاسفانه تعداد پروژه‌هایی که برای خانم‌ها و دختران ایجاد شده خیلی نادر است و به تعداد انگشتان دست می‌رسد.

مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده تصریح کرد: در بخش آموزش جوامع محلی اگر دقت و بررسی کنید درمی‌یابید که عمدتا دختران هستند که بازمانده تحصیل می‌شوند.

تندگویان اظهار کرد: در شرایط امروز با وجود آنکه ما از توسعه صحبت می‌کنیم ۴۷ درصد دختران به متوسطه ۲ راه پیدا نمی‌کنند و این در جوامع محلی بیشتر و بیشتر است.

این مقام مسوول ادامه داد: رشته‌هایی که دختران در جوامع محلی دارند عمدتا انسانی است و به اشتغال منجر نمی‌شود. اگر رشته فنی و حرفه‌ای برای آنها گذاشته شود رشد اشتغال زنان افزایش می‌یابد.

مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده همچنین به ضرورت توجه ویژه به مراکز کارآفرینی و حرفه‌آموزی زنان اشاره کرد و گفت: در حوزه سلامت نیز بانوان ما از بیماری‌های مزمن مفصلی و قلبی و عروقی رنج می‌برند و این به‌دلیل کم‌توجهی و شاید از کمبود دسترسی به امکانات نشأت می‌گیرد.

تندگویان تصریح کرد: اعتبارات تخصیص داده‌شده به مسئولیت اجتماعی زنان و دختران را در جامعه نادیده نگیرید، زیرا اینها مطالباتشان روز به روز بالاتر می‌رود و مطمئن باشید زمانی که این مطالبات سرکوب شود پیامدهای آن از جای دیگری سر باز خواهد کرد.

وی در پایان گفت: امیدوار هستم که مدیران و دست‌درکاران، عدالت را مسوولانه برای همه اقشار جامعه محلی در نظر بگیرند.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد