تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۴۰
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۵۲۵۸۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون استاندار:

خواستار پیگیری و رفع مشکلات به ویژه تعیین تکلیف مالک شرکت هپکو هستیم

می متالز - ‌معاون اقتصادی استاندار مرکزی گفت: با توجه به اینکه بحران مالکیت‌ در آذرآب، هپکو و واگن پارس سبب بروز مشکلات شده در نتیجه باید هرچه زودتر مالکیت آنها تعیین تکلیف شود.
خواستار پیگیری و رفع مشکلات به ویژه تعیین تکلیف مالک شرکت هپکو هستیم

به گزارش می متالز، سعید فرخی در کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور وریر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته در حوزه صنعت ۳۴۲ پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۴۸۰۰ نفر صادر شده که نسبت به سال قبل آن، ۲۸.۵ درصد افزایش در تعداد پروانه و ۸۹ درصد میزان سرمایه گذاری و ۴۰ درصد میزان اشتغال ایجاد شده است‌.

وی افزود: میزان جوازهای صادره نیز ۸۰۳ جواز با سرمایه گذاری ۸۴۸۰ میلیارد تومان بوده که رشد ۱۵ درصدی را به همراه داشته است. از این تعداد ۷۵۸ طرح دارای پیشرفت فیزیکی هستند و امیدواریم در سال جاری با راه اندازی ۳۲۰ طرح، فرصت های شغلی خوبی ایجاد شود .

معاون اقتصادی استاندار مرکزی در خصوص میزان معوقات کارگری با بیان اینکه سال گذشته جمعیت کارگری متاثر از معوقات ۷۳۰۰ نفر بوده اند که امسال به ۸۳۰۰ نفر رسیده است، تصریح کرد: در تیرماه سال گذشته معوقات کارگری کل شرکت های استان در مجموع ۲۰۶ ماه بوده که امسال به ۱۶۹ ماه کاهش پیدا کرده، همچنین تعداد واحدهای دارای معوقه ۶۳ واحد بوده که به ۵۵ واحد کاهش پیدا کرده است.

فرخی در خصوص مشکلات شرکت هپکو، مهمترین مشکل این شرکت را بحران مالکیتی دانست و بیان کرد: سال گذشته با تدبیر وزیر وقت صمت، مدیریت شرکت به صورت موقت به دولت بازگشت، اما بواسطه بلاتکلیفی مالکیت و عدم امکان سرمایه گذاری، توفیقاتی در این زمینه حاصل نشده است. سال گذشته شروعی برای ایجاد یک حرکت نو در شرکت بود، اما متاسفانه به دلیل عملی نشدن تعهدات و قراردادها و مشخص نشدن مالکیت، شاهد اتفاقات خوبی در این شرکت نبودیم و در حال حاضر خواستار پیگیری و رفع مشکلات موجود بویژه تعیین تکلیف مالک هستیم.

وی اضافه کرد: درگیری امروز ما با سهامدار و هیئت مدیره شرکت است به طوریکه حتی علیرغم دعوت از مدیرعامل برای حضور در این جلسه، اما هیچ نماینده ای از مدیریت هپکو حضور نیافته است‌.

وی در خصوص شرکت آذرآب با اشاره به اینکه این شرکت نیز با بحران مالکیت مواجه است و یکماه است که مدیر ندارد، گفت: عمده سهام این شرکت در اختیار بخشی از بدنه بانک کشاورزی و شخص حقیقی قرار دارد و در حال حاضر نیز به غیر از رئیس هیئت مدیره هیچکس پای کار نیست و این شرکت مدیرعامل و عضو هیئت مدیره ندارد. در این شرایط امکان انعقاد قرارداد در شرکت وجود ندارد در حالی که این شرکت ظرفیت انعقاد قراردادهای متنوع را دارد.

فرخی در خصوص واگن پارس اضافه کرد: بحران مالکیت در این شرکت نیز وجود دارد. سازمان خصوصی سازی و مدیرعامل و سایر اعضا در تلاش برای سرپا نگهداشتن این شرکت هستند اما مالکیتی وجود ندارد که در این راستا به منظور تسریع اجرایی شدن تفاهمات، می‌طلبد مالکیت تعیین تکلیف شود.

عناوین برگزیده