به گزارش می متالز، جعفر اردستانی، درباره آخرین وضعیت زیرگذرها و روگذرهای موجود در مسیر راهآهن، اظهار داشت: قطار حومهای و یا مترو در محدوده شهر ورامین ۸ تقاطع خیابانی و جادههای شهری با راهآهن دارد که در این ۸ مورد فقط پل امام رضا (ع) به بهرهبرداری کامل رسیده و زیرگذر ۱۵ خرداد ۹۰ درصد کامل شده است و ۶ مورد دیگر یا اینکه اصلاً اجرا نشده و یا نیمهکاره رها شده است.
وی بیان کرد: در دو سال گذشته جلسات متعددی با مسوولان راهآهن در سطح کشور و استان داشتیم و دو جلسه دیگر به همت نماینده شهرستان و فرماندار ورامین هماهنگ شد که در محل فرمانداری ورامین با حضور مدیرکل راهآهن کل کشور، مدیرکل راهآهن استان تهران و سایر مسوولان دشت ورامین برگزار شده است.
رئیس شورای شهر ورامین بیان کرد: همه صحبتها برای رفع مشکلات انجام شد، راهآهن اعلام کرد به دلیل نداشتن اعتبار و کمبود بودجه قادر به اجرا و تکمیل پروژههای زیرگذر و روگذرهایی که با جادهها تقاطع دارند، نیست.
وی افزود: با دعوت نماینده مردم شهرستانهای قرچک، ورامین و پیشوا در مردادماه امسال از محمدباقر نوبخت رئیس برنامه بودجه کل کشور در جلسه برنامه و بودجه استان تهران، ایشان قول مساعد دادند که برای تکمیل پروژه راهآهن شهری تهران-ورامین اعتبار ۲۷۰۰ میلیارد تومانی که نیاز شرکت راهآهن است، تخصیص دهند.
اردستانی خاطرنشان کرد: شرکت راهآهن هم بر اساس این بودجه قول داده است که این تقاطعهای غیر همسطح را به صورت زیرگذر و یا پل روگذر اجرا کند.
وی گفت: امیدواریم که شرکت راهآهن به قولی که در این زمینه داده است، عمل کند و با بودجه تخصیصیافته بتواند مشکلات درونشهری ورامین را برطرف کند.
رئیس شورای شهر ورامین اذعان داشت: ایمنسازی خطوط ریلی مربوط به شرکت راهآهن است، باید تدبیری در این زمینه بیندیشد تا عابران و خودروها ارتباط کمتری با قطار در مسیر تردد داشته باشند.