تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۱۶
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۵۲۶۹۶

وعده ریلی استاندار خراسان جنوبی از ایستگاه مناقصه هم گذشت

می متالز - دوشنبه هفته گذشته بود که استاندار از تصویب آغاز عملیات اجرایی راه آهن شرق کشور در هیئت دولت خبر داد.
وعده ریلی استاندار خراسان جنوبی از ایستگاه مناقصه هم گذشت

به گزارش می متالز، راه آهنی که سال ها آرزوی این مردم بوده و مطالبه به حقی است که گام به گام به تحقق آن نزدیک تر می شویم. پروژه راه آهن شرق کشور با هدف توسعه محور شرق و اتصال چابهار و سرخس، شروع شد و این میان در استان های سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی اقداماتی نیز صورت گرفت.

در سفر قبلی رئیس جمهور به خراسان جنوبی، خواسته مردم برای شروع عملیات اجرایی راه آهن در این استان مطرح شد و ایشان دستور پیگیری مطلب را به وزارتخانه راه و شهرسازی داد.

پس از آن با پیگیری های معتمدیان استاندار خراسان جنوبی، نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اواخر سال گذشته مهمان خراسان جنوبی شد. وی در این سفر، دستور ریاست جمهوری را مورد پیگیری ویژه خود قرار داد.

بدنبال آن، در سفر وزیر راه و شهرسازی به خراسان جنوبی، اتصال راه آهن بیرجند به بافق-مشهد مطرح شد، البته به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، وزارتخانه به دنبال فرصتی بود تا منابع مالی بیشتری برای پروژه تامین کند. نهایتا با این اقدامات و پیگیری های شبانه روزی استاندار و دیداری که با رئیس جمهور و معاون اول ایشان داشتند، قول مساعد برای تامین منابع مالی پروژه از طریق صندوق توسعه ملی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را گرفتند.

معتمدیان به فاز اول پروژه اتصال بیرجند به ایستگاه یونسی به طول 32 کیلومتر و با اعتبار 90 میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: پس از تکمیل مطالعات، مقدمات پیمان سپاری این قطعه انجام گرفت و طی 2 ماه وارد مرحله مناقصه شد.

وی خبر داد: نهایتا روز گذشته نتیجه مناقصه ای که از طریق شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور برگزار شد، اعلام و شرکت “ویسا” برای انجام قطعه اول پروژه راه آهن بیرجند انتخاب شد.

معتمدیان با بیان این که به اذعان شرکت ساخت و توسعه، این شرکت، از پیمانکاران خوب کشور در زمینه ساخت راه آهن است، اضافه کرد: مقدمات عقد قرارداد و شروع عملیات اجرایی در حال طی شدن است.

گفتنی است استاندار خراسان جنوبی در صحبت های اخیر خود از پیگیری برای قطعه دوم راه آهن نیز خبر داده و عنوان کرده بود: ادامه پروژه از محل کنسرسیومی متشکل از 5 شرکت و با تامین منابع مالی از طریق بانک ها انجام خواهد گرفت.

به گفته وی، 4 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه است که از این مبلغ 20 درصد آورده 5 شرکت، 70 درصد از محل منابع مالی بانک ها  و 10 درصد از محل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور به نیابت از دولت می باشد.

عناوین برگزیده