تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۲۸
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۵۲۷۳۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس هیات مدیره انجمن سنگ آهن ایران خبر داد:

صادرات ۸ میلیون تنی سنگ آهن در سال ۹۷

می متالز - اکبریان با بیان اینکه در سال ۱۳۹۷، هشت میلیون تن سنگ آهن صادر کردیم، گفت: ۵ و نیم میلیون تن کنستانتره آهن و کمتر از ۳ میلیون تن گندله آهن صادر کردیم.
صادرات ۸ میلیون تنی سنگ آهن در سال ۹۷

به گزارش می متالز، «مهرداد اکبریان» شب گذشته (دوشنبه 4 شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره وضعیت سنگ آهن کسور با بیان اینکه در سال های 1396 و 1397 تعادل در تولید، مصرف داخل و صادرات داشتیم و هیچکدام دچار مشکل نبوده است، گفت: دولت در 2 سال اخیر به صورت دستوری در نحوه قیمت گذاری و توزیع محصولات معدنی مداخله و قمیت گذاری کرد.

رئیس هیات مدیره انجمن سنگ آهن ایران با بیان اینکه در سال 1398 قیمت تعیین شده درست و مناسب با قیمت جهانی نبود، گفت: این امر باعث شد تا اختلاف قیمتی اتفاق افتاد.

اکبریان با بیان اینکه واحدهای معدنی از ذوب آهن اصفهان طلبکار هستند، گفت: ظرفیت خالی ذوب آهن فقط به خاطر کمبود مواد معدنی نیست بلکه مسائل دیگری هم وجود دارد.

رئیس هیات مدیره انجمن سنگ آهن ایران با اشاره به اینکه هزینه تولید و قیمت تمام شده محصولات و کمبود نقدینگی از دیگر علل استف گفت: 90 درصد تولیدکنندگان سنگ آهن، معادنی هستند که ریشه دولتی دارند. دولت شمش را بر اساس دلار 8 هزار تومانی قیمت گذاری و قیمت تصنعی پایین را ایجاد کرده است و سپس بر اساس آن، مواد اولیه معدنی را قیمت گذاری کرده است که با قیمت های واقعی محصولات، متفاوت است.

اکبریان با بیان اینکه  در سال 1397، هشت میلیون تن سنگ آهن صادر کردیم، گفت: 5 و نیم میلیون تن کنستانتره آهن و کمتر از 3 میلیون تن گندله آهن صادر کردیم.

رئیس هیات مدیره انجمن سنگ آهن ایران با اشاره به اینکه معادن ما هم با ظرفیت پایین کار می کنند، افزود: دولت سعی در تنظیم و مدیریت بازار با روش دستوری دارد و این روش برای امسال جواب نمی دهد و تا زمانی که بازار، شفاف و رقابتی نباشد و دستوری باشد متاسفانه این مشکلات وجود دارد.

عناوین برگزیده