تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۲۰
بازدید: ۴۹۸
کد خبر: ۵۲۹۱۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

با افتتاح کارخانه سیمان مهر ماکو تولید سیمان در کشور به میزان ۵۴۶ هزار تن در سال افزایش می یابد

می متالز - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اظهار داشت: به مناسبت هفته دولت با افتتاح یک واحد تولید سیمان در شهرستان ماکو میزان تولید سیمان در کشور ۵۴۶ هزارتن در سال افزایش خواهد یافت.
با افتتاح کارخانه سیمان مهر ماکو تولید سیمان در کشور به میزان ۵۴۶ هزار تن در سال افزایش می یابد

به گزارش می متالز، محمد دهقان گفت: با افتتاح یک واحد تولید سیمان در شهرستان ماکو به مناسبت هفته دولت میزان تولید سیمان در کشور ۵۴۶ هزارتن در سال افزایش خواهد یافت.

وی افزود: کارخانه سیمان مهر ماکو با ظرفیت اسمی سالانه ۵۴۶ هزارتن در سال وبا حجم سرمایه گذاری ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال در زمینی به وسعت ۵۰ هکتار بمناسبت هفته دولت راه اندازی برای بیش از ۸۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت موجود تولید سیمان در استان گفت: در استان آذربایجان غربی ۴ واحد تولیدی سیمان فعال است که با افتتاح این واحد تعداد واحدهای تولید سیمان به ۵ واحد تولیدی سیمان می رسد و تمام مواد اولیه این کارخانجات از معادن موجود در استان تامین می شود.

دهقان همچنین تاکید کرد: در حال حاضر با فعالیت ۵ کارخانه میزان تولید سیمان در استان به ۶ میلیون و ۵۶ هزار تن در سال می باشد.

وی ادامه داد: هم اکنون یک هزار و ۶۰۰ نفر بطور مستقیم در واحد های تولید سیمان استان مشغول بکار می باشند که این آمار اشتغال واقعی این واحد ها می باشد.

دهقان در پایان عنوان کرد: استان آذربایجان غربی از لحاظ میزان تولید سیمان در رتبه پنجم کشور قرار دارد.

عناوین برگزیده