تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۲۲
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۵۴۰۰۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
بورس فلزات لندن؛

کاهش قیمت جهانی مس

می متالز - قیمت جهانی مس طبق آمار بورس فلزات لندن در هفته‌ای که گذشت کاهش داشته که این نرخ در روز سه‌شنبه به کم‌ترین قیمت سه هفته اخیر رسیده است .
کاهش قیمت جهانی مس

به گزارش می متالز، در روز سه‌شنبه 5 مرداد ماه قیمت مس در بورس فلزات لندن با 0.2 درصد افت نسبت به روز قبل و 0.6 درصد افت نسبت به هفته گذشته همراه بوده، قیمت مس در معاملات بورس فلزات لندن در روز سه‌شنبه، 5 هزار و 662 دلار بر تن گزارش شده است.

قیمت سه ماه مس در معاملات روز سه‌شنبه، به ترتیب  0.2 درصد افت نسبت به روز گذشته و 0.8 درصد افت نسبت به هفته گذشته داشته است. در پایان روز سه‌شنبه 5 مرداد ماه، قیمت مس در بورس فلزات لندن 5 هزار و 868 دلار بر تن اعلام شده است. قیمت مس با کاهش روز سه‌شنبه کم‌ترین قیمت را طی 22 روز گذشته به ثبت رسانده است.

نمودار 1 روند قیمت و موجودی انبار مس در بورس فلزات لندن را طی دو هفته اخیر نشان می‌دهد، طبق این نمودار موجودی مس در انبارهای بورس فلزات طی روز سه‌شنبه با افزایش دو هزار و 50 تنی نسب به روز معاملاتی پیش از آن همراه بوده و به سطح 333 هزار و 975 تن رسیده است.

بر اساس نمودار 2، بورس فلزات لندن در شرایط کانتنگو به‌سر می‌برد و اختلاف سه ماهه و نقدی در روز سه‌شنبه 5 مرداد ماه برابر با 24 دلار بر تن بوده است. اختلاف قیمت سه ماهه و نقدی در این روز با افزایش یک دلار بر تن همراه شده است.

عناوین برگزیده