تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۷
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۵۴۱۶۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
استاندار سمنان:

اختصاص۱۲ میلیارد ریال به شهرداری شاهرود/ پیگیر معدن بوکسیت هستیم

می متالز - استاندار سمنان بابیان اینکه ۱۲ میلیارد ریال به شهرداری شاهرود اختصاص یافت، گفت: این اعتبار برای پایش تصویری شهر و باغ ایرانی مصوب شده است.
اختصاص۱۲ میلیارد ریال به شهرداری شاهرود/ پیگیر معدن بوکسیت هستیم

به گزارش می متالز، علی‌رضا آشناگر ضمن بیان اینکه مجموعه شهرداری شاهرود حداقل استانداردهای موردنیاز زیست شهروندی موردنیاز مردم را تأمین کرده و ما نیز به این مجموعه کمک خواهیم کرد، بیان داشت: در نخستین گام ۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای پایش تصویری و همچنین تکمیل باغ ایرانی مصوب شده که پرداخت می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از مسائل مرتبط با شاهرود موضوع تأمین آب این شهر است که امروز حدود ۵۰ درصد اعتبارات اختصاص‌یافته به طرح‌های شهرستان به موضوع آب اختصاص دارد که در قالب ۱۱ پروژه تأمین آب تعریف‌ شده است.

شاهرود قاره کوچک

استاندار سمنان بابیان اینکه شاهرود به قاره کوچک معروف است و لذا دارای اقلیم و آب‌وهوای بسیار مطلوبی در کنار جاذبه‌های گردشگری است ضمن اینکه این شهرستان در معبری واقع‌ شده که سالانه ۲۵ میلیون نفر زائر رضوی از آن عبور می‌کنند درنتیجه باید مراکز اقامتی موردنیاز در این شهرستان ایجاد شود و همچنین به شهر شاهرود نیز به‌مثابه یک پایگاه جذب گردشگر و خدمات به مسافران می‌بایست نگاه شود.

آشناگر با تاکید بر ضرورت تقویت بوم‌گردی، تصریح کرد: خوشبختانه فرهنگ مردم شاهرود به شکلی است که زمینه میزبانی از مسافران فراهم است و همه مردم ایران اسلامی که از مسیر می‌گذرند سعی دارند حداقل در شاهرود چندساعتی توقف کنند و لذا باید از این فرصت برای شناساندن ظرفیت‌های گردشگری شاهرود استفاده کرد.

وی بابیان اینکه قرار است تورلیدرهای گردشگری سراسر کشور به شاهرود دعوت شوند، افزود: اگر استعدادها و ظرفیت‌های شهرستان را در کنار تقویت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری داشته باشیم می‌توانیم در جذب گردشگر موفق عمل کنیم.

پیگیر موضوع شاهوار هستیم

استاندار سمنان، گفت: یکی از دغدغه جدی نماینده شاهرود و میامی، فعالان زیست‌محیطی و ان‌جی‌اوهای شاهرود که به استانداری منعکس شده وضعیت معدن بوکسیت و تخریب‌های شاهوار است که چند جلسه با وزیر صمت برگزارشده و دستگاه‌هایی که در این منطقه ذی‌نفع هستند یک‌سری تعهداتی را برای شرکت ایجاد کردند که باید انجام می‌دادند و لذا حتما باید آن‌ها را کنترل کرد.

آشناگر بیان کرد: ما حتما به دغدغه‌های زیست محیطی مردم و گروه‌های فعال زیست محیطی توجه خواهیم کرد و حتما باید اطمینان پیدا کنیم که هیج آلایندگی از سوی این معدن شهروندان را تهدید و آب شرب را آلوده نمی‌کند در همین مرحله بررسی مطالعه هستیم و در یک نشستی که داشتیم قرار شد دانشگاه شاهرود به عنوان یک مرجع برای بررسی وضعیت زیست محیطی آن منطقه و مسائل و مشکلات مطروحه ورود کند که منتظر نتایج آن هستیم.

وی افزود: مراجعی که باید به ما در این باره اطلاع دهند، امور آب، محیط زیست و دانشگاه شاهرود است و حتی می توانیم مراکز مطالعاتی خارج از کشور هم به یاری بیاوریم و این کار در حال انجام است و اصل این است که ما اطمینان پیدا کنیم که مشکلات زیست محیطی در فعالیت‌های معدن دیده نشود.

عناوین برگزیده