به گزارش می متالز، به دنبال انتشار مطلبی با عنوان «پشت پرده گرانی لاستیک/ نیاز واردات 3 میلیون حلقه لاستیک غلط است/خودروسازان، عامل کمبود لاستیک» توضیحهایی به شرح زیر ارائه کرد.
لاستیک سنگین یکی از کالاهای استراتژیک و حیاتی در حوزه اقتصادی است که از لحاظ اجتماعی و امنیتی نیز بسیار حائز اهمیت بوده و توجه ویژهای نسبت به تأمین و توزیع آن در کشور وجود دارد .
قبادی، معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت با بیان اینکه همزمان با شکلگیری اعتراضات گسترده بین رانندگان و کامیونداران درخصوص مطالباتشان، توزیع این کالا در سطح کشور با کمبود روبرو شد، گفت: وزارت صنعت با استفاده از تمام ظرفیتهای موجود برای تامین و توزیع لاستیک سنگین مورد نیاز رانندگان و کامیونداران اقدام کرد.
معاون بازرگانی داخلی به استفاده از قابلیتهای ایجاد شده در سامانه تجارت داخلی اشاره کرد و گفت: تمامی فرآیند تولید تا توزیع و مصرفکننده نهایی از این طریق رصد شد .
قبادی در خصوص آمار توزیع لاستیک در سال 97 و 98 گفت: بیش از 978 هزار حلقه لاستیک در سال 1397توزیع شد و در چهار ماهه اول سالجاری نیز حدود یک میلیون حلقه لاستیک عرضه گردید.
وی اضافه کرد : از این تعداد 880 هزار حلقه لاستیکهای وارداتی و 167 هزار حلقه نیز از طریق لاستیکهای تولید داخل در اختیار رانندگان و کامیونداران قرار گرفت.
معاون بازرگانی داخلی ضمن اشاره به تصمیمات ستاد تنظیم بازار در آن مقطع زمانی، اضافه کرد : به منظور تسهیل واردات و تأمین نیاز رانندگان معترض محدودیتهای حاکم بر واردات لاستیک سنگین از جمله استانداردهای اروپایی به صورت موقت حذف شد تا لاستیکهای سنگین وارداتی آسان تر و سریعتر وارد کشور شود.