به گزارش می متالز، زادبوم با تأکید بر مأموریتهای سازمان اظهار داشت: در جنگ اقتصادی امروز باید با تبدیل تهدیدها به فرصتها، سیاستهای تجاری و اقتصادی را اصلاح کنیم و بستر ارتقای سیاستهای خارجی را فراهم آوریم.
وی با تأکید بر توان تخصصی و نیروی انسانی متعهد در سازمان توسعه تجارت ایران، افزود: این سازمان نقش حیاتی در سیاستگذاری تجارت خارجی کشور دارد، بنابراین، با همدلی و انسجام داخلی، تولید محتوای متناسب با نیاز روز تجارت خارجی، رعایت نظم و انظباط داخلی در امور سازمان و قانونمداری انتظار میرود مدیران و دیگر کارکنان سازمان با شجاعت، صادرات کشور را در مسیر توسعه واقعی همراهی کنند.
زادبوم ضمن تشریح 10 بند وظایف سازمان توسعه تجارت ایران که از سوی قائممقام وزیر در امور بازگانی ابلاغ شده است، خواستار تجمیع سیاستهای تجارت خارجی کشور و پرهیز از موازیکاری در این حوزه شد و گفت: به باور من، سکان تجارت خارجی کشور کاملا باید در دست کارشناسان متخصص و خبره این حوزه باشد تا بتوانیم شاهد نتایج مورد انتظار باشیم.
گفتنی است، راهاندازی ستاد (کارگروه) توسعه صادرات متناظر با شورایعالی صادرات غیر نفتی، حفظ جایگاه سازمان و اشراف سیاستگذاری بر شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی و دفتر مقررات صادرات و واردات، پیشتازی در عرصه خدمترسانی به صادرکنندگان و تجار و تنوع بخشی صادرات در سطح کالا، بازار و بنگاههای صادراتی بخشی از مهمترین برنامههای سازمان توسعه تجارت ایران است.